یک روزنامه آلمانی نوشت که هیئت اقتصادی از بایرن در آلمان راهی ایران می‌شوند به این امید که بتوانند در بازار ایران فرصت‌های اقتصادی خوبی کسب کنند.
کد خبر: ۸۵۸۸۳۹۳
|
۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج،روزنامه آلمانی «فرانکفورترآلگماینه» در گزارشی با اشاره به سفر گروهی اقتصادی از ایالت بایرن به ایران نوشت که آنهایی که امیدوارند که بتوانند به ایران صادرات داشته باشند از بایرن به تهران می‌آیند. بسیاری از دولت‌های خارجی برای کسب و کار خود در ایران تبلیغ می‌کنند و اکنون گروهی از بایرن به این منظور به ایران می‌آیند.

در این گزارش آمده است: « گروه اقتصادی از بایرن به ایران به عنوان فرصت خوبی برای اقدامات اقتصادی نگاه می‌کند و می‌خواهد در این زمینه پیشرفت داشته باشد. برای ایجاد نمایندگی در خارج از کشور در ایران، «ایلزه آیگنر» وزیر اقتصاد ایالت بایرن به همراه «آلفرد گافال» رئیس انجمن،«زیگفرید روس وورم» رئیس هیئت مدیره زیمنس و دیگر روسای شرکت‌ها و کارآفرینان به ایران می‌آیند.»

«برترام بروس‌آرت» مدیر ارشد انجمن اقتصادی بایرن از تاثیری بزرگ سخن می‌گوید که در پی این رابطه ایجاد می‌شود. و معتقد است که پس از 10 سال تحریم، بازار ایران در زمینه سرمایه‌گذاری و زیر ساخت‌ها  بسیار آماده پذیرش سرمایه گذاران است و (در ایران)‌دید خوبی به کالاهای آلمانی وجود دارد. 

«ایران با جمعیتی حدود 80 میلیون نفر نمی‌تواند جایگزین بازارهای خارجی مانند چین و روسیه شود اما این کشور دارای ذخایر بالای نفت و گاز است و در آن تقاضا زیاد است.»

بروس آرت در این مورد می‌گوید:‌« من آگوست به مدت 4 روز تهران بودم. شگفت‌آور بود که چقدر درخواست برای برقراری ارتباط و ارتباط تجاری در بایرن دریافت کردیم. این موضوع شامل همه چیز از جمله ماشین آلات، صنایع الکترونیکی و شیمیایی می‌شد و در همه این بخش‌ها فرصت خوبی است و برای هر شرکت اهمیت دارد که فرصت مناسبی برای کسب و کار خود بیابد.»

در این هیئت نمایندگانی شرکت‌هایی  از جمله «مان»،‌«لینده» و «آئودی» هم به تهران می‌آیند.

در پی اعمال تحریم‌ علیه ایران، صادرات آلمان به این کشور 2.4 میلیارد یورو در سال به نصف کاهش داشته است هم‌اکنون امارات، تایوان و چین مهمترین شرکای تجاری ایران هستند.

ارسال نظرات