دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه امت متفرق ضعیف است، اظهار داشت: راه رهایی از مشکلات کنونی جهان اسلام، بازگشت به خدا و قرآن و عمل به سنت رسول اکرم(ص) است.
کد خبر: ۸۵۸۸۳۵۸
|
۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج،  به نقل از روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، دومین هم اندیشی علمی مذهبی با موضوع  «امت واحده اسلامی، چالش ها و راهکارها و بحران های کنونی جهان اسلام» با حضور علما و فرهیختگان جمهوری اسلامی ایران، هندوستان و موریتانی عصر دیروز (یکشنبه ۱۰ آبان) در پژوهشگاه مطالعات تقریبی در قم برگزار شد.

آیت‌الله محسن اراکی دبیرکل مجمع در این نشست طی سخنانی گفت: دشمنان اسلام  تلاش می کنند تا با ایجاد اختلاف، امت اسلامی از یکدیگر دور کنند تا به وسیله این اختلاف بتوانند در امت اسلامی نفوذ کرده و بر مسلمانان تسلط داشته باشند.

وی با بیان اینکه امت متفرق ضعیف است، افزود: راه رهایی از شرایط کنونی، بازگشت به خدا و سنت رسول اکرم(ص) و آنچه خدای متعال در قرآن کریم به ما دستور داده است، می باشد.

دبیرکل مجمع خاطرنشان کرد: خداوند ما را به بازگشت به ارزش های الهی و اسلامی سوق می‌دهد، زیرا این بازگشت به عزت اسلامی که در پناه اطاعت از خدا ایجاد شده، ما را از هر بیگانه‌ای بی نیاز کرده و جمع مسلمین را متحدتر خواهد نمود.

اراکی اظهار داشت: اگر اختلافی بین ما وجود داشته باشد، مثل آنچه در تاریخ مشاهده کرده ایم، تنها بهره بردار آن، دشمنان ما خواهند بود و امروز نیز صهیونیسم به شدت به دنبال تشدید و بهره برداری از این مسأله است.

 وی با بیان اینکه خداوند منافقینی که مؤمنین را به جان هم می اندازند را در قرآن کریم تهدید کرده و قطعاً ذلت و خاری برای آنها خواهد ماند، گفت: هیچ کسی حق ندارد صفوف امت اسلامی و عزت این جامعه اسلامی را بر هم بزند و ما را به جان هم بیاندازد که جان هم را بگیریم.

دبیرکل مجمع با اشاره به اینکه خداوند به مؤمنین وعده داده اگر از خداوند و رسول او تبعیت کنند، آنها را رستگار می کند، افزود: البته باید در این راه همیشه خدا و رسول و وحدت اسلامی را در نظر داشته باشند و به خاطر همین مکتب، با خودخواهی های شخصی و فرقه ای صفوف ایمانی را به هم نریزند.

اراکی اظهار داشت: خداوند همه ما مسلمانان را با پیوندهای دینی گره زده و این پیوند در کتاب آسمانی و بیان پیامبر(ص) و بزرگان دین بیان شده است.

وی افزود: پیامبر اکرم(ص) بیان فرمودند که همه مسلمانان برادر هستند و این پیوند برادری را بین مسلمانان ایجاد نموده و ما را به اصلاح بین برادران تشویق و ترغیب کردند.

دبیرکل مجمع در پایان گفت: ایده تشکیل صندوق حمایت از فعالیت های وحدت گرایانه اسلامی بسیار خوب است و باید این ایده مورد بررسی قرار گیرد.

ارسال نظرات