خبرهای داغ:
مبلغ قابل توجه زکات در قزوین

جمع آوری 21 میلیارد ریال زکات در استان قزوین

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین از جمع آوری بیش از 21 میلیارد ریال زکات طی شش ماهه نخست سال جاری خبرداد.
کد خبر: ۸۵۸۸۳۴۷
|
۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۳

هدایت صفری رییس کميته امداد امام خميني (ره) استان قزوين در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج از قزوین اظهار کرد: در استان قزوین یک هزار و 481 رابط و عامل افتخاری با این نهاد همکاری دارند که از این تعداد 681 نفر رابط افتخاری روستایی، 111 نفر رابط افتخاری غیرروستایی و 689 نفر عامل افتخاری بوده اند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین عنوان کرد: در این مدت 23 جلسه شورای زکات برگزار شده که یک جلسه استانی، 9 جلسه شهرستانی و 13 جلسه در ادارات برگزار شده است.
وی افزود: طی شش ماهه نخست سال جاری دو هزار و 329 جلسه آموزشی و توجیهی در قالب های مختلف برگزار شده که دو هزار و 245 جلسه به صورت چهره به چهره و 84 جلسه به صورت گروهی برگزار شده است.
صفری اضافه کرد: با توجه به اهمیت زکات و لزوم اجرای برنامه های تبیینی و تبلیغی طی شش ماهه نخست سال جاری 67 برنامه از رسانه ملی استانی پخش شده همچنین 527 نشست تبلیغی با حضور سخنرانان، اساتید، خطبای نماز جمعه، مسئولان و .... برگزار شده است.
وی اعلام کرد: با اقدامات انجام شده بیش از  21 میلیارد و 849 میلیون ریال زکات واجب و مستحبی جمع آوری شده است که 14 میلیارد و 396 میلیون ریال آن واجب بوده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین خاطرنشان کرد: همچنین بیش از هفت میلیارد و 452 میلیون ریال زکات مستحبی داشته ایم که بیش از سه میلیارد و 191 میلیون ریال از محصول میوه، بیش از دو میلیارد و 869 میلیون ریال به صورت نقدی و  بیش از یک میلیارد و 391 میلیون ریال از سایر منابع زکات جمع آوری شده است.
صفری یادآورشد: قطع یقین جامعه اسلامی با جمع آوری زکات از برکات اجرای این فریضه الهی نیز بهره مند خواهد شد به طوری که زکات دهنده نه تنها به فیض اجرای این واجاب نائل و بلکه مالش نیز برکت خواهد یافت و خود زکات نیز به سالم سازی و سلامت جامعه منجر می شود.

 

1011/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها