جمعیت جوان در برابر اعتیاد واکسینه شود

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی هشدار داد: باید جمعیت 20 میلیونی جوان کشور را با همکاری یکدیگر در برابر اعتیاد به مصرف مواد مخدر صنعتی و شيمیایی واکسینه کنیم.
کد خبر: ۸۵۸۸۳۳۰
|
۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از ستاد مبارزه با مواد مخدر، جبار کوچکی نژاد  افزود: از سالیان سال تاکنون کشور هزینه های سنگینی را در راه مبارزه با مواد مخدر پرداخت است و با وجود تقدیم شهدا ، جانباز ، اقدامات مقابله در این مسیر ، هنوز پدیده شوم اعتیاد با تبلیغات وسیع و گسترده باندهای مافیایی بر جمعیت جوان کشور سایه افکنده و آنان را مرود هدف قرار داده است .


عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات با بیان اینکه نباید به شعار دادن برای اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر بسنده کنیم ، اظهار داشت: متاسفانه در برخي مسوولان و دست اندکاران امر اراده و هماهنگی برای مقابله با اعتیاد وجود ندارد، و اين در حاليست كه مبارزه اجتماعی با اعتیاد به تحولی عظیم نياز دارد .

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت برای مقابله با اعتیاد مستقیما وارد میدان شود ، مسوولان را به رویکرد اجتماعی مبارزه با مواد مخدر فرا بخواند تا تصمیم گیری‌ها و برنامه‌ریزی‌های اساسی در این باره اتخاذ شود.

کوچکی نژاد، شناسایی فرصت های آموزشی منحصر به فرد و چالشهای فراروی برای ایجاد برنامه های آموزشی در مورد مواد مخدر و پیش بینی نیازهای آینده در این زمینه مانند حمایت برای گسترش مهارت‌های دست اندر کاران، ارتباط برقرار کردن با حامیان اصلی و پیش برد تحقیقات در راه مقابله اعتیاد را ضروری دانست .

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی همچنین دلیل اصلی افزایش اعتیاد به مواد مخدر و داروهای روان گردان را نحوه تربیت نادرست خانواده ‌ها دانست و تصریح کرد: در دوران کودکی باید آموزش‌ های لازم را به فرزندان داد تا از عوارض و دیگر مشکلات در سطح جامعه آگاهی پیدا کنند.

کوچکی نژاد با بیان اینکه تحکیم خانواده بسیاری از نا هنجاری های جامعه از جمله اعتیاد حل می شود، گفت :اعتیاد به مواد مخدر می‌تواند زمینه‌ساز بروز بسیاری از مشکلات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی باشد.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی همچنین اعتیاد را همانند یک ویروس دانست که اگر در یک محیط رخ دهد می تواند از فردی به فرد دیگر و از نهاد به نهاد دیگر سرایت کند بنابراین باید راهکار و اطلاعات و آگاهی کامل را به دانشجویان و افراد جامعه باید ارائه دهیم.
کوچکی نژاد گفت :اعتیاد با مشکلات و معضلات اجتماعی همراه است و می‌تواند سبب جنایت شود، ما باید به پیروی از دینمان که مصرف مواد مخدر را مورد نکوهش قرار داده است ، نسل امروز و آینده را در برابر آن واکسینه کنیم .

وی گفت: باید بدانیم و هوشیار باشیم که اعتیاد ، بیکاری و خشونت را تشدید می کند و مشارکت عمومی در راستاي مبارزه با مواد مخدر ضروری است .

ارسال نظرات
آخرین اخبار