تازه ترین آمارهای رسمی نشان می دهد که میزان فروش سکه طلا در بازار آمریکا طی ماه اکتبر با افت شدید 73 درصدی روبرو شده که این میزان کاهش از ماه فوریه بی سابقه بوده است.
کد خبر: ۸۵۸۸۳۲۵
|
۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج،به نقل از پایگاه خبری رویترز، فروش سکه طلا در بازار آمریکا طی ماه اکتبر نسبت به مدت مشابه سال قبل نیز بیش از 50 درصد کاهش داشته است.

بر اساس این گزارش افزایش نسبی قیمت طلا در برخی روزهای ماه اکتبر تاثیر زیادی بر افت فروش سکه طلا در بازار آمریکا داشته است. فروش سکه طلا در آمریکا طی ماه اکتبر به کمتر از 34 هزار اونس رسیده است. افت فروش سکه طلا در آمریکا در شرایطی است که کاهش قیمت طلا در سه ماه سوم امسال موجب افزایش چشمگیر تقاضای سکه طلا در این کشور شده بود.

فروش سکه نقره در آمریکا نیز برای سومین ماه متوالی با کاهش روبرو شده و به کمتر از 3.78 میلیون اونس رسیده است. این رقم نسبت به سپتامبر 0.4 درصد کاهش داشته ولی نسبت به اکتبر 2014 میلادی افت 35 درصدی را نشان می دهد.

به اعتقاد کارشناسان اقتصادی قیمت طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا و نوسانات ارزش دلار قرار خواهد داشت.

منبع:سایت طلا

ارسال نظرات