یک دادگاه چینی شرکت نفتی کونوکو فیلیپس را به پرداخت خسارت به کشاورزانی که مدعی هستند زندگی شان به دلیل نشت نفتی در سواحل شمال شرقی چین در سال 2011 لطمه خورده، محکوم کرد.
کد خبر: ۸۵۸۸۳۰۱
|
۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، به نقل از رویترز، دادگاه تیانجین در بیانیه ای اعلام کرد: این شرکت نفتی آمریکایی مقرر شد که یک میلیون و 680 هزار یوان(266 هزار دلار) به 21 کشاورز که در توافق قبلی حاصل شده با کونوکوفیلیپس و شریکش شرکت ملی نفت فراساحلی چین حضور نداشتند بپردازد.

این کشاورزان به دنبال دریافت بیش از 141 میلیون یوان(22 میلیون دلار) از این دو شرکت نفتی به دلیل نشت نفتی سال 2011 در میدان نفتی 19-3 پنگلای(یک پروژه اکتشافی مشترک بین دو شرکت) بودند.

اسناد دادگاه حاکی از اینست که نشت نفتی در محدوده‌ای به وسعت 6200 کیلومتر مربع از آب‌های خلیج بوهای در شمال شرقی چین رخ داده است. نشت نفتی در اکتبر 2011 مهار شده و این میدان با ظرفیت تولید روزانه 160 هزار بشکه در فوریه 2013 فعالیت خود را از سر گرفت.

کونکو فیلپیس 49 درصد سهام این میدان نفتی را در اختیار دارد و 51 درصد آن متعلق به شرکت ملی نفت فراساحلی چین است.

دادگاه چینی مسئولیت پرداخت خسارت را تنها بر دوش کونوکوفیلیپس بع عنوان مجری پروژه گذاشته است.

این دو شرکت پیشتر در توافق با مقامات چینی پذیرفته بودند یک میلیارد یوان خسارت به خاطر ضرر وارد شده به صنعت ماهیگیری، یک میلیارد و 680 میلیون یوان به خاطر خسارت‌های اکولوژیک بپردازند. تقریبا 4500 خانوار تحت تاثیر این نشت نفتی توافق را امضا کرده بودند.

کونوکو فیلیپس در خصوص این حکم اظهارنظر نکرده است.

دادگاه دیگری در چین در ماه ژوئیه اعلام کرده بود که شکایت یک سازمان غیرانتفاعی علیه کونوکو فیلیپس و شرکت ملی نفت فراساحلی چین در خصوص نشت نفتی را بررسی خواهد کرد.

منبع: سایت طلا

ارسال نظرات