معاون بهره‌برداری و اکتشاف شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران :
استخراج ذخایر طلا در استان‌های سیستان و بلوچستان ، خراسان جنوبی و زنجان پس از حصول نتیجه در مرحله اکتشاف عمومی و انجام اکتشاف تفصیلی در سال جاری صورت می‌گیرد.
کد خبر: ۸۵۸۸۲۹۵
|
۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، یار کریم نژاد افزود : با وجود محدودیت های زیست محیطی در اکتشاف، سال گذشته اقدامات موثری برای اکتشاف تکمیلی ذخایر طلای معدن کوه دم(شمال شرق اردستان در استان اصفهان) و معدن طلای موته( گلپایگان استان اصفهان) صورت گرفت و اکنون در مرحله اخذ نتایج آزمایشگاه و ارزیابی ذخیره است . علاوه بر آن در سال 93 حدود 10 هزار متر حفاری در بخش اکتشاف طلا انجام شد.

او همچنین اقداماتی که در خصوص اکتشاف سرب و روی صورت گرفته است ، اظهار داشت : یکی از اهدافی که در برنامه های استراتژیک شرکت هم آمده است. اکتشاف ذخایر جدید سرب و روی است که در این راستا مطالعات گسترده ای در پهنه های مستعد شرق ایران و محدوده های مجاور معدن انگوران در حال انجام است همچنین در بحث معادن متروکه نیز اقدامات لازم جهت فعال سازی معادن سرب چاه خربزه(استان اصفهان) و ازبکوه (خراسان جنوبی)صورت گرفته است و امیدواریم با جذب سرمایه گذار و همراهی بخش خصوصی ، این معادن که دارای پتانسیل بالایی هستند ، آماده سازی و احیاء شوند.
  
کریم نژاد در پاسخ به اینکه آیا کاهش قیمت محصولات معدنی موجب توقف احیای معادن متروکه نخواهد شد، گفت : قطعا نامناسب بودن شرایط برای تولید و فروش مواد معدنی می تواند به تمامی برنامه های اجرایی بخش معدن لطمه وارد کند اما با توجه به ذخایر ارزشمند در معدن متروکه ، به نظر می رسد در صورت جلب توجه بخش خصوصی و سرمایه گذاری های مشترک بتوان بستر لازم جهت توسعه و بهره برداری مطلوبتر از این معادن را فراهم کرد.
ارسال نظرات