مدیرکل استاندارد تهران با اشاره به لزوم ترویج فرهنگ استاندارد گفت: طلافروشان و تولیدکنندگان طلا و جواهر برای بالابردن سطح کیفی محصولات خود از سنگ ها و گوهرهای دارای شناسنامه معتبر استفاده کنند.
کد خبر: ۸۵۸۸۲۷۵
|
۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج،مسلم بیات مدیرکل استاندارد استان تهران، ترویج فرهنگ استفاده از شناسنامه برای سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی را از نیازهای حوزه طلا و جواهر کشور دانست و گفت: در حال حاضر برای تعیین هویت ، شناسائی و صدور شناسنامه معتبر و مورد تائید استاندارد برای سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی ، استاندارد ملی تدوین شده داریم .

وی افزود: فعالین صنف و تولید کنندگان  طلا و جواهر جهت ارتقای سطح کیفیت محصولات خود می توانند از سنگ ها و گوهر هائی که دارای شناسنامه معتبر بوده و مورد تائید استاندارد باشند ، استفاده نمایند و پس از تکمیل مراحل تولید ، شناسنامه سنگ و گوهر را به همراه  محصول تولید شده به مشتریان و خریداران ارائه نمایند.

بیات با اشاره به ظرافت و فراوانی شاخص ها و متغیرهای فنی و کیفی مؤثر بر نتایج آزمون های گوهر شناسی  تصریح کرد: بحث صلاحیت آزمایشگاه های گوهرشناسی از اهمیت زیادی برخوردار است، فلذا فعالین این حوزه اعم  از خریداران و فروشندگان می بایست ، از اعتماد کردن به آزمایشگاه هایی که فاقد صلاحیت هستند ، اکیدا" اجتناب نمایند .

مسلم بیات با بیان اینکه آزمایشگاه های مورد تائید استاندارد به صورت دوره ای و مطابق  چک لیست های کنترلی مورد ارزیابی قرار می گیرند اظهار داشت : این آزمایشگاه ها بازوی اجرائی سازمان هستند و وظیفه سازمان ترویج فرهنگ استاندارد و نیز نظارت بر عملکرد مجموعه های اجرائی همکار سازمان است.

بنابر اعلام روابط عمومی اداره کل استاندارد تهران، هموطنان عزیز می توانند از طریق سایت اینترنتی این اداره کل به نشانی Tehran.isiri.org  و همچنین از طریق سایت مرکز ملی تائید صلاحیت ایران به نشانیnaci.isiri.org    از نام و نشانی آزمایشگاه های گوهر شناسی مورد تائید سازمان ملی استاندارد آگاهی یابند .

منبع:سایت طلا

ارسال نظرات