سردار خلیلی، رئیس هیئت تکواندوی نیروهای مسلح مطرح کرد؛
سردار خلیلی در بررسی کارنامه تکواندو در المپیک سیزم گفت: با وجود قهرمانی در بخش مردان تکواندوی المپیک نظامیان، معتقدم که با توجه به توانایی های تکواندکاران ایرانی، می توانستیم موفق تر از این هم باشیم و مدال های طلای بیشتری کسب کنیم.
کد خبر: ۸۵۸۸۱۵۷
|
۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۱
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی سازمان ورزش بسیج درب سرتیپ دوم پاسدارعلی خلیلی رئیس هیئت تکواندوی نیروهای مسلح درباره نتایج تکواندو در المپیک سیزم گفت: هر چند تکواندو توانست به عنوان موفق ترین رشته حاضر در المپیک سیزم مطرح شود و با کسب 2 مدال طلا، 3مدال نقره و یک مدال برنز مقام قهرمانی بخش مردان را به خودش اختصاص دهد اما معتقدم با توجه به ظرفیت و توانایی که تکواندوی نیروهای مسلح دارد می توانستیم در این مسابقات موفق تر باشیم و مدال های بیشتر کسب کنیم.

وی افزود: کارنامه ای که تکواندو در المپیک نظامیان داشت هر چند از نظر مجموعه سازمان نیروهای مسلح خوب بوده است اما به عقیده من به عنوان رئیس هئیت تکواندو قابل قبول نیست.من 3 مدال طلا را به عنوان کف انتظار و 4 طلا سقف مدال طلا پیش بینی کرده بودم که توانستیم دو مدال طلا کسب کنیم.اگر چه تلاش ملی پوشان تکواندو و کادر فنی در این مسابقات با توجه نتایجی که به دست آمد جای تقدیر دارد.

خلیلی در ادامه با اشاره به سطح بالای مسابقات اظهار داشت: برای اولین بار بود که در المپیک سیزم، در رشته ای مانند تکواندو نتایجی که تکواندوکاران می گرفتند امتیاز المپیکی داشت و شرکت کنندگان می توانستند با نتیجه ای که در این مسابقات می گیرند امتیاز المپیکی شان را برای کسب سهمیه المپیک ریو بالا ببرند. به همین خاطر تیم های با تمام توان و با بهترین نفراتشان به کره جنوبی آمده بودند و چندین قهرمان جهان و المپیک در ششمین دوره المیپک سیزم در کره حاضر بودند که رقابت سختی را بین تکواندوکاران به وجود آورده بود.

رئیس هیئت تکواندوی نیروهای مسلح با بیان اینکه تکواندوی کشورمان در بخش بانوان برای اولین بار توانست در این رقابت ها مدال کسب کند، تصریح کرد: سال گذشته در مسابقات قهرمانی تکواندوی نیروهای مسلح جهان که تهران برگزار شد برای اولین بار توانستیم با گرفتن مجوز حضور بانوان، در این رقابت ها قهرمان شویم. در همین رابطه برای المپیک سیزم هم می توانستیم یک تیم کامل را اعزام کنیم اما با توجه به نظر سازمان نیروهای مسلح که معتقد بودند تنها در وزن هایی که شانس مدال داریم بانوان اعزام شوند، با 4 بانوی تکواندوکار در سیزم شرکت کردیم که نتیجه آن هم کسب یک نقره و دو برنز و مجموع سه مدال بود. 

وی خاطر نشان کرد: البته اگر با بانوان بیشتری شرکت می کردیم، مطمئنا مدال های بیشتری کسب می کردیم، با این حال مهم ترین نکته حضور بانوان، رقابت آنها با حجاب و حفظ پوشش اسلامی بود که نشان دهنده اعتقاد و ایمان بانوان ایرانی است و این را بانوان تکواندوکار به جهانیان نشان دادند.

خلیلی در ادامه رعایت اخلاق و مسائل اعتقادی را مهم تر از قهرمانی عنوان کرد و تاکید کرد: در هیئت تکواندو موضوعی که همواره به بچه ها گوشزد کرده ایم این است که اگر آنها در مسابقات طلا نگیرند اما در اخلاق و ایمان الگو باشند، این با ارزش تر است. در همین رابطه هم توجه به مسائل فرهنگی و دینی اولویت ما در تکواندو بوده است و برنامه های مختلف فرهنگی و اعتقادی جزو ثابت اردوهای تیم بوده است. حضور در کهف شهدا، برگزاری نماز جماعت و کلاس های آموزشی با عنوان مسائل دینی از قبیل آثار گناه، احترام به بزرگتر، اخلاص و ... از جمله برنامه های ما قبل از اعزام بود.

رئیس هیئت تکواندوی نیروهای مسلح با بیان اینکه در جریان المپیک نظامیان در کره هم این برنامه ها ادامه داشت، افزود: برگزاری نماز جماعت در فرودگاه کره از کارهای فرهنگی تیم بود و با توجه به اعتقاداتی که بچه ها داشتند صحنه های جالبی در این مسابقات خلق شد و تکواندوکاری مانند آقای تیران قبل از مسابقات زیارت عاشورا می خواند و اشک می ریخت و آماده رقابت می شد.

وی درباره تقدیم قهرمانی تکواندو در المپیک سیزم به سردار شهید همدانی هم گفت: سردار همدانی از جمله همرزمان ما بود و وقتی خبر شهادت ایشان را شنیدیم خیلی ناراحت کننده بود و تصمیم گرفتیم که این قهرمانی را به روح شهدای اسلام از جمله سردار همدانی تقدیم کنیم.

خلیلی درباره برنامه های آینده هیئت تکواندوی نیروهای مسلح هم تصریح کرد: بعد از مسابقات، جلسه هیئت رئیسه تکواندوی نیروهای مسلح با موضوع آنالیز و بررسی نتایج تکواندو در المپیک سیزم برگزار شد تا با شناسایی نقاط ضعف و قوت، در رقابت های آینده موفق تر عمل کنیم. در همین راستا در نظر داریم علاوه بر شرکت در رقابت های بین المللی که در سال های 2017 و 2018 در تقویم سیزم قرار گرفته، برای المپیک 2019 سیزم که در چین برگزار می شود از همین الان کار را شروع کنیم.

وی اظهار داشت: در همین رابطه در نظر داریم علاوه بر برگزاری رقابت های قهرمانی پایوران نیروهای مسلح در دهه سوم بهمن امسال، مسابقات جام آزاد تکواندوی نیروهای مسلح را نیز برگزار کنیم تا با شناسایی نفرات برتر از همین الان برای المپیک آینده استارت بزنیم و در این زمینه به سرمربی تیم اعلام کرده ایم که کار را با قدرت شروع کند و برنامه ریزی های لازم را انجام دهد.

خلیلی در پایان افزود: جا دارد از زحمات مسئولان نیروهای مسلح، بسیج و سردار آجورلو رئیس تربیت بدنی سپاه که برای برگزاری اردوی تکواندو قبل از اعزام به المپیک سیزم نهایت همکاری را با هیئت تکواندو داشتند کمال تشکر و قدردانی را داشته باشم.
ارسال نظرات