خبرهای داغ:
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان خبر داد

اجرای مانور آماده به‌کاری مولدهای اضطراری برق در 9 مرکز حیاتی همدان

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان از اجرای مانور آماده به‌کاری مولدهای اضطراری برق در 9 مرکز حیاتی و حساس استان همدان خبر داد.
کد خبر: ۸۵۸۸۱۲۵
|
۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حاجی‌رضا تیموری با اشاره به ضرورت پدافند غیرعامل اظهار داشت: با توجه به اهمیت این امر 4 تا 10 آبان ماه به عنوان هفته پدافند غیرعامل نامگذری شده است.

وی با بیان اینکه پدافندغیرعامل به هر گونه اقدام غیرنظامی برای خنثی‌سازی و یا کاهش اثرات حمله دشمن گفته می‌شود، افزود: یکی از اهداف دشمن حمله یه زیرساخت‌های اصلی از قبیل برق، آب و... است و برای اینکه دشمن به اهداف خود نرسد باید اقداماتی در راستای خنثی‌سازی و یا کاهش اثرات حمله آن انجام شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به اهمیت پدافند غیرعامل در حوزه برق بیان کرد: هدف اصلی دشمن در تخریب شبکه‌های برق، قطع برق مراکز حیاتی و مهم و نقاط ضروری و عادی دیگر است بنابراین می‌طلبد در خصوص تامین برق مراکز حیاتی و مهم اطمینان خاطر حاصل شود.

وی ادامه داد: علاوه بر اقدامات شرکت توزیع نیروی برق استان همدان در راستای تأمین برق پایدار، وجود مولدهای برق اضطراری در مراکز حیاتی و حساس و حتی در مراکز دیگر دارای اهمیت است.

تیموری یادآور شد: در هفته پدافند غیرعامل با هماهنگی شرکت توانیر و سازمان پدافند غیرعامل مقرر شد مانور آزمایش عملکرد مولدهای اضطراری در وضعیت بحرانی در برخی از مراکز حیاتی حساس و مهم استان انجام شود.

وی با اشاره به اجرای مانور آماده به‌کاری مولدهای اضطراری برق در مراکز حیاتی و حساس استان طی سال گذشته افزود: در سال جاری نیز این مانور در 6 مرکز با سطح‌بندی مهم و 3 مرکز با سطح‌بندی حیاتی و حساس با حضور مسئولان استانی و رمز «یا علمدار کربلا» در سطح استان اجرا شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان بیان داشت: در این مانور، برق 9 مرکز حیاتی و مهم در استان قطع شد که در این مراکز با توجه به مستقر بودن مولد اضطراری مشکلی در خصوص تأمین برق به وجود نیامد و مانور با موفقیت انجام شد.

وی با ارزیابی مثبت عملکرد مولدها در این مراکز خاطرنشان کرد: با توجه به ضرورت تداوم برق می‌طلبد که مسئولان استان برای استقرار و اطمینان از عملکرد صحیح مولدها دستورات لازم را به ادارات و سازمان‌ها ابلاغ کنند.

تیموری با بیان اینکه شرکت توزیع نیروی برق استان همدان همواره آمادگی خود را برای مقابله با شرایط بحرانی و اضطراری برای تأمین برق مطمئن با برگزاری مانورهای عملیاتی حفظ می‌کند، گفت: طی سال گذشته 10 مانور و در سال جاری نیز 3 مانور عملیاتی برق در استان همدان برگزار شده است.

وی ابراز داشت: هدف از اجرای این مانورها افزایش توان و آمادگی واحدهای اجرایی شرکت برای شرایط اضطراری ناشی از اقدامات تخریبی یا حوادث طبیعی، آشنایی واحدهای معین با خطوط و تاسیسات برق شهرستان‌های مختلف، آشنایی و افزایش آمادگی پیمانکاران برای اقدام و همکاری در شرایط اضطراری است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان اظهار کرد: مانورهای عملیاتی برق علاوه بر حفظ آمادگی سبب تبادل تجربیات و اطلاعات و افزایش سطح هماهنگی‌های بین دستگاه‌ها برای اقدام لازم در شرایط اضطراری شده و بخشی از شبکه برق شهرستان‌ها نیز تعمیر و اصلاح می‌شود.

وی با بیان اینکه سنجش و پیگیری افزایش سرعت و سطح آمادگی مدیران و کارکنان در پاسخ به فراخوان ها در شریط اضطراری و بحران ها از دیگر اهداف اجرای مانورهای عملیاتی برق در استان است، گفت: برگزاری مانورهای عملیاتی برق به نوعی تمرین نمایشی از قدرت مدیریت بحران بخش توزیع برق و ایجاد آرامش و اطمینان برای ذینفعان در راستای تأمین برق پایدار و مطمئن است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات