علی اشرف خانلری
مدیر اجرایی معاونت مهندسی سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران:
خبرگزاری بسیج: مدیر اجرایی معاونت مهندسی سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران، از اجرای تمهیدات لازم در جهت آمادگی برای پدافند غیر عامل در سطح استان تهران خبر داد.
کد خبر: ۸۵۸۸۱۲۴
|
۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۸

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ اکبر سجادیان با اشاره به اینکه پدافند غیر عامل شامل اقدامات غیر مسلحانه در مقابل تهدیدات نظامی و طبیعی مانند زلزله، سیل، و تهدیدات صنعتی، شیمیایی و ... می شود، خاطر نشان کرد: با بکارگیری اقدامات بازدارنده در طرح پدافند غیر عامل، صدمات و خسارات جانی و مالی کاهش پیدا می کند.

وی تصریح کرد: در این راستا معاونت مهندسی سپاه سیدالشهدا(ع) استان تهران، مطالعات و بررسی های دقیقی بر روی پروژه های مهم و حساس نظیر فرودگاه ها، سایت های موشکی، اسکله ها و سایر زیر ساخت ها که از حساسیت بالایی برخوردار است انجام داده و در ارتباط با جانمایی و احداث بنا ها و ساختمان های ستاد سپاه، نواحی و حوزه های مقاومت بسیج، پایگاه ها و سوله های فرهنگی و ورزشی و اردوگاه ها مطالعات و تحقیقاتی انجام داده و طرح را از نظر پدافندی بررسی می کنیم تا آسیب پذیری آنها کم شود.

وی بر اهمیت اجرای آئین نامه 2800 در ساختمانها تاکید کرد و گفت: ساختمان ها باید استحکام لازم را داشته باشند تا در مواقع بحران یا تهدیدات نظامی بتوانند برای خدمات دهی بکار گرفته شوند.

  سجادیان همچنین از شناسایی معابر از سوی مدیریت رزم خبر داد و گفت: این شناسایی ها از این جهت مهم است که در مواقع بحران اگر خیابان، پل یا معبری تخریب شود راه های جایگزین وجود داشته باشد که برای امداد رسانی و یا تخلیه جمعیت مورد استفاده قرار بگیرد. وی از بکار گیری نیروهای متخصص و کارشناس ارشد پدافند غیر عامل در سپاه سیدالشهدا(ع) خبر داد و افزود: از تخصص این نیروها در طراحی ها بهره می گیریم . همچنین دستورالعمل های ستاد کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ستاد سپاه سپاه سیدالشهدا(ع) در ارتباط با طرح ها و برنامه های پدافند غیر عامل به تمامی رده ها ابلاغ شده است و در این ارتباط همایش هایی نیز در سطح رده ها، حوزه ها و نواحی مقاومت برگزار می شود.

وی با اشاره به حوادث غیر مترقبه از جمله زلزله، سیل و ...و بروز آلودگی های صنعتی و شیمیایی و غیره، خاطر نشان کرد: بحث پدافند غیر عامل نیروهای نظامی را آماده واکنش سریع در حوزه های نظامی، بهداشت، امداد رسانی و مدیریت بحران می کند.   

ارسال نظرات
آخرین اخبار