رئیس اداره بهزیستی شهرستان اشکذر از اجرایی شدن طرح بینایی سنجی و تنبلی چشم کودکان سه تا 6 سال خبر داد.
کد خبر: ۸۵۸۸۰۴۶
|
۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از اشکذر: رئیس اداره بهزیستی شهرستان اشکذر در خصوص اجرای این طرح اظهار داشت: طرح آمبلیوپی کودکان سه تا 6 ساله از امروز در سراسر شهرستان اشکذر آغاز و تا پایان آذرماه در تمامی پایگاه‌های بینایی سنجی و مهمد کودک های شهرستان اجرایی خواهد شد.

"دکتر ابهت" ق، رئیس اداره بهزیستی شهرستان اشکذر ا بیان اینکه پیشگیری از برنامه‌های مهم بهزیستی است، افزود: بحث پیشگیری در تمامی مسائل اجتماعی از اولویت‌های بهزیستی است و این سازمان توانسته با آموزش‌های مختلف در بحث‌های گوناگونی همچون مهارت‌های زندگی، اقتصاد خانواده، پیشگیری از خشونت‌های خانوادگی، مشاوره خانواده و ازدواج و... از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کند.

وی  از آموزش مربیان مهدهای کودک برای معاینه و سنجش بینایی کودکان سه تا 6 سال خبر داد و گفت: برای اجرای طرح غربالگری مربیان مهدها آموزش‌های کافی را دیده و دوره‌های بازآموزی را پشت سر گذاشته‌اند.

وی درباره سطوح غربالگری تنبلی چشم اظهار داشت: در سطح اول کارشناسان سازمان بهزیستی به همراه مربیان مهدهای کودک که از قبل آموزش‌های لازم را کسب کرده‌اند با استفاده از تابلوهای E چارت کودکان را مورد معاینه قرار می‌دهند و اگر کودکی مشکوک به تنبلی چشم باشد، به سطح دوم که بینایی سنج یا اپتومتریست است، ارجاع داده می‌شود و در نهایت اگر کودک به خدمات تخصصی نیاز داشته باشد به سطح سوم که چشم‌پزشک است معرفی می‌‌شود.

ابهت خاطر نشان کرد: عدم تشخیص و درمان به موقع تنبلی چشم می‌تواند موجب کاهش بسیار شدید دید یک یا هر دو چشم و گاهی نابینایی شود در حالی که با تشخیص و درمان به موقع، چشم دید کامل خود را به‌ دست خواهد آورد.

وی افزود: بهترین سن برای درمان این بیماری، سنین پیش دبستانی و ترجیحاً تا قبل از پنج سالگی است.

ارسال نظرات