بسیج مداحان: استاد حوزه و دانشگاه با تأكيد بر اينكه ظاهر جذاب غرب فريب دهنده و پوشالي است ، گفت: بايد حقايقي كه در رفتار مومنان وجود دارد را در معرض ديد جهانيان قرار دهيم.
کد خبر: ۸۵۸۷۹۹۵
|
۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۵

ه گزارش خبرنگار بسيج مداحان، حجت الاسلام عليرضا پناهیان در ارتباط با وظايف حق طلبان اظهار داشت: وقتی حق‌طلبان در مظلومیت قرار دارند، تکلیف‌شان روشن‌تر و کارشان راحت‌تر است؛ ولی وقتی‌که در اقتدار قرار گرفتند، تکالیف پیچیده‌تری دارند و کارشان دشوارتر مي شود زيرا به محض اينكه در موقعیت اقتدار قرار گرفتیم، اگر بخواهیم حماسه بیافرینیم، باید به برخی عناصری که اغلب در قبال آن‌ها غفلت می‌کنیم توجه بیشتری داشته باشیم.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: وقتي انسان با حق آشنا شد نباید بی‌صبرانه حرف بزند و افشاگری کند زيرا حتی افشاگری از باطل هم برنامه، زمان و مکان خاص خود را دارد و ما باید به این رشد برسیم. اگر ما ظرفیت حق‌خواهی را نداشته باشیم، موجب تأخیر در ظهور می‌شویم.

وي با بيان اينكه مؤمنان آخرالزمان در عین اقتدار، مظلوم مي باشند عنوان كرد: در روایات هست که مؤمن تا نزديك ظهور مظلوم است. مظلومیت جریان حزب‌الله به این حرف‌هایی است که به او می‌زنند. مظلومیت جریان حزب‌الله به این است که یا فراوان متّهمش مي كنند و یا مورد تقدير واقع نمي شود. مظلومیت حزب‌الله به این است که نه‌تنها قدردانی نمی‌شود، بلکه تمسخر، توهین و استهزاء را هم به جان مي خرد و این مظلومیت تا ظهور ادامه دارد.

حجت الاسلام پناهيان ادامه داد: اما امروزه قدرتي هم در کنار این مظلومیت به وجود آمده است چرا که سردار ایرانی در منطقه به تن همۀ ظالمان و مزدورانشان لرزه می‌اندازد و این قدرت حق را نشان می‌دهد. ما باید دوره‌ای را سپری کنیم که این دوره ما را براي ورود به عرصه اقتدار مجهّز کند یعنی باید انسان ‌های بسیار باظرفیتی بشویم.

شاگرد مكتب امام صادق (ع) در ادامه در ارتباط با سعه صدر بيان داشت: هم اكنون اقتدار منطقه‌ای ما  قطعی شده و كشور ما در آستانۀ اقتدار جهانی است و به همين دليل مردم نيز تكليف هاي جديد و مهمي پيدا مي كنند.

وي در تشريح تكليف هاي جديد و مهم ملت ايران جهت ورود به عرصه اقتدار جهاني افزود: فقط معتقد بودن کافی نیست. اگر ما سعه ‌صدر و حوصله لازم براي بيدار كردن غافلان و جذب مردم به حق را نداشته باشیم، شایستۀ مسیر حق و شایسته دوران اقتدار نیستیم. هرکدام از ما بايد به ‌طوري رفتار کنیم که اقلّیت‌ها در اوج غربت رفتار می‌کنند.

حجت الاسلام پناهيان با تأكيد بر اينكه نقش سعه صدر در آخرالزمان خیلی حساس می‌شود، تصريح كرد: حماسه‌گران حق را در اوج اقتدار می‌بینند و به همين دليل خودشان نيز در اوج اقتدار قرار دارند. در آخرالزمان هرچه جلوتر می‌رویم، با یاران با صلابت و با ظرفيت حضرت مواجه می‌شویم. انسان با ظرفيت نرم رفتار مي كند، اگر غیرمنصفانه درباره او صحبت کنید، غیرمنصفانه دربارۀ شما حرف نمي زند، مقتدر و مظلوم است. او ظرفیت پذیرش مظلومیت در اوج اقتدار را دارد و اين فرهنگ بايد در بين مردم نهادينه شود. حماسه‌های آخرالزمان را کسانی مي سازند که حماسه‌شان ترکیبی از انعطاف و اقتدار است.

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه با اشاره به اينكه چه افرادي مورد قبول حضرت ولي عصر (عج) مي باشند، بيان داشت: ايشان انسان هايي با ظرفیت‌های فوق‌العاده را می‌خواهند. ظرفیت‌هایی که موجب می‌شود یک کلمه هم خلاف تقوا صحبت نکنیم، به ديگران تهمت نزنيم و در نفی و پذيرش افراد مطلق‌گویی نکنیم.

وي ظواهر جذاب غرب را پوشالي و فريب دهنده دانست و گفت: این ظواهر جذاب مثل آزادمنشی، میدان‌دادن به دیگران و ديگر موارد در حال فروریختن است و حالا ما بايد قدرت و اقتدار خود را در معرض نمايش بگذاريم و حقایقی را که در رفتارهای مؤمنان وجود دارد را به جهانيان نشان دهيم. مردم جهان ما را نمی‌شناسند زيرا وقتي غربي ها مي خواهند كاريكاتور ما را نشان بدهند، داعشی‌ها را رسم می‌کنند در حالي كه ما از آن ها خيلي فاصله داريم.

 حجت الاسلام پناهيان با اشاره به اينكه بدترین توطئۀ برای اربعین، حملۀ داعش نبوده بلكه دعوای داخلی است، يادآور شد: در مسیر اربعین ممکن است افرادی ببینید که با عقاید و افکار شما مخالف باشند و حتی مورد توهين نيز واقع شويد اما اربعين، زمان اوج صبوری و انعطاف‌پذیری است.

شاگرد مكتب امام صادق (ع) در پايان خاطرنشان كرد: ممکن است دشمنان فتنه‌هایی را در این زمینه درست کنند. سال گذشته هم زمینه‌های اختلاف و تفرقه افكني در بين زائران وجود داشت. بهترين کاری که داعشی‌ها و تروریست‌ها می‌توانند انجام دهند، این است که دعوای داخلی راه بیندازند و ما بايد با بصيرت و سعه صدر از وقوع خواسته هاي دشمنان جلوگيري كنيم.

انتهاي پيام/

ارسال نظرات