مسئول انجمن موسيقي سازمان بسيج هنرمندان ايلام به عنوان مشاور مديركل صدا و سيماي ايلام در امورات موسيقي استان منصوب شد.
کد خبر: ۸۵۸۷۹۰۲
|
۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ هنرمند بسيجي محمدجواد شوهاني به عنوان مشاور مديركل صدا و سيماي مركز ايلام در امور موسيقي استان منصوب شد.

محمدجواد شوهاني متولد 1358 در شهر ايلام و يكي از خوانندگان نامدار ايلامي است كه چراغ موسيقي كُردي را در ايلام روشن نگاه داشته‌ و توانسته هويتي تازه و ويژه به موسيقي كردي ايلام ببخشد.

وي در عرصه‌ي موسيقي كردي بسيار فعال است و آن را به مثابه‌ي نخستين هدف زندگي‌اش برگزيده و پيوسته در حال دگرديسي و تحول به سوي دستيازي به افق‌هاي تازه‌تر است.

شوهاني به شايستگي موسيقي كُردي استان ايلام را در مجامع هنري نمايندگي مي‌كند و گواه اين مدعا حضورش در بسياري از جشنواره‌هاي موسيقي داخل و خارج كشور است؛ از جمله‌ي اين كوشش‌ها مي‌توان به حضور ده روزه‌اش همراه با ديگر نوازندگان در فرهنگسراي بهمن تهران، و اجراي موسيقي كردي در كشور قطر ،چين و...اشاره كرد؛ به‌گونه‌اي كه مطبوعات قطر به گستردگي آن را پوشش خبري دادند.

مسئول انجمن موسيقي سازمان بسيج هنرمندان ايلام ،‌در رشته‌ي زبان و ادبيات فارسي تحصيل كرده و نزد بسياري از بزرگان موسيقي از جمله استاد حميدرضا نوربخش تلمذ نموده و رديف‌هاي موسيقي آوازي را آموخته است.

گفتني است محمدجواد شوهاني مدت 5 سال است كه مسئوليت انجمن موسيقي سازمان بسيج هنرمندان ايلام را عهده دار شده و تا كنون در جشنواره هاي مختلف موسيقي ملي و فراملي براي استان ايلام افتخار آفرين بوده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار