توسط شهرداري و شوراي شهر آرادان؛

خانه معتمدي به اداره كل ميراث فرهنگي استان سمنان واگذار شد

مدير كل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان سمنان گفت: خانه معتمدي واقع در شهرستان آرادان به اين اداره كل واگذار شد.
کد خبر: ۸۵۸۷۸۲۸
|
۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۱
به گزارش روابط ‌عمومي اداره کل ميراث‌ فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگری استان سمنان، «حسين خواجه‌بيدختي» اظهار داشت: اين خانه با ارزش تاريخي توسط شهرداري و شوراي اسلامي شهرستان آرادان، به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان اهدا شد.

وي گفت: اين خانه 243 متر زيربنا دارد و متعلق به "محمدرضا معتمدي" مالك روستاي علي آباد در حدود 100 سال گذشته است.

بيدختي افزود: این بنا پس از مرمت و احیاء به عنوان اداره و بازارچه صنایع دستی و يا موزه مورد بهره برداری قرار    مي‌گيرد.

وي با قدرداني از اقدام شايسته شورای اسلامی و شهرداری آرادان، اظهار داشت: مرمت و بهره برداري اين خانه تاريخي مي‌تواند نقش موثري در رشد و توسعه گردشگري اين منطقه داشته باشد.

خانه معتمدي به سبك خانه هاي ايراني و در دوره پهلوي ساخته شده و  در روستاي علي آباد آرادان واقع شده است.

براساس متون باقیمانده از سفرنامه ناصرالدین شاه، اردوان اسم قدیم آرادان بوده است که از نام اردوان اشکانی مشتق شده و پس از گذشت زمان به لفظ آرادان مبدل شده است.

این شهرستان در 15 کیلومتری شهرستان گرمسار واقع شده و از شمال به فیروزکوه، از غرب به گرمسار، از شرق به سرخه و از جنوب به اردستان(اصفهان) منتهی می شود.

از جاذبه های آرادان می توان به امامزاده علی اکبر(ع) با قدمت ایلخانی، امامزاده شاه سلطان نظر(ع)، بازار تاریخی، تپه تاریخی شاه نظر، مسجد جامع و حسینیه، کاروانسرای دهنمک، روستای هدف گردشگری پاده و مناطق نمونه گردشگری رامه و قالیباف اشاره كرد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار