خبرهای داغ:
در فضای مجازی:

کارنامه سیاسی فعالان یک جنبش به اصطلاح «مدنی»

اخیراً کمپینی با عنوان «کمپین تغییر چهره مردانه مجلس» راه اندازی شده و در فضای مجازی فعالیت گسترده خود را آغاز کرده است.
کد خبر: ۸۵۸۷۸۱۲
|
۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۲

به گزارش خبرنگار بسیج؛ کمتر از 5 ماه به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی وقت باقی مانده و همین زمان کم منجر به تلاش جریان های مختلف برای نفوذ در انتخابات و تبلیغات برای خود را فراهم آورده است.

 در همین راستا اخیراً کمپینی با عنوان «کمپین تغییر چهره مردانه مجلس» راه اندازی شده و در فضای مجازی فعالیت گسترده خود را آغاز کرده است.

 این کمپین در ظاهر با هدف جمع آوری آرا برای کاندیداهای زن در انتخابات آتی فعالیت می کند اما برخی از مقاصد سیاسی از این کمپین برداشت می شود.

 کمپین فوق در شبکه های اجتماعی هم صفحاتی را به خود اختصاص داده است تا از این طریق امضاهای بیشتری را برای طومار خود جمع آوری کند.

 این کمپین در روز 6 آبان ماه رو نمایی شد و فعالین آن اهداف کمپین را برای در دست گرفتن 30 درصد جمعیتی مجلس آینده مشخص کردند.

 نکته جالب توجه حضور افراد مسئله دار و زندانیان سیاسی برای راه اندازی این کمپین است ؛ به طوری که فعالان این کمپین ادعا می کنند قصد انجام کار سیاسی را نداشته اما از عناصر سیاسی حاشیه ساز در کشور هستند.


کارنامه سیاسی فعالان یک جنبش به اصطلاح «مدنی»

مهدیه گلرو یکی از افرادی است که این کمپین را راه اندازی کرده است؛ وی دانشجوی اخراجی دانشگاه علامه طباطبایی و از فعالان انجمن اسلامی این دانشگاه است. وی یکی از اعضای شاخص و محوری وابسته به دفتر تحکیم وحدت می‌باشد که در دوران دانشجویی طیف وسیع از فعالیت‌های ضدامنیتی را در کارنامه خود دارد.گلرو یکی از رابطین اصلی رسانه‌های اپوزیسیون در داخل کشور است که مسئولیت سازماندهی تجمعات غیرقانونی را بر عهده داشت.

گلرو از جمله فعال‌ترین عناصر طیفی از فعالین ضدنظام است که به بهانه‌های مختلف سعی در متهم کردن حاکمیت به بی‌توجهی به مسائل زنان دارد. وی در سال 88 با دامن زدن به فتنه سعی در پیش برد اهداف اپوزیسیون در کشور را داشت که در نهایت دستگیر و به 30 ماه زندان محکوم شد.

گلرو اگرچه ادعا می کند فعال حقوق بشری و حقوق زنان در کشور است اما هیچ فعالیتی در این راستا نداشته و به اعتراف خود در همه تجمع های امنیتی حضور داشته و اخبار مربوط به آن را به سایت های ضد نظام مخابره می کرده است.

جالب آنجاست که مهدیه گلرو در مورد فعالیت ضدانقلاب در پوشش سازمان‌های حقوق بشری اعتراف می‌کند: «اعضای سازمان مجاهدین خلق در پوشش فعالین حقوق بشر، مدافعان دموکراسی، طرفداران برابری و حقوق زنان و افرادی نگران حال و اوضاع دانشجویان محروم از تحصیل و ستاره دار معرفی می‌کنند و با فعالین این زمینه‌ها مرتبط می شوند، بدون اینکه خود را معرفی کرده و منش و مرام خود را باز گویند

شیوا نظر آهاری هم یکی دیگر از محکومان فتنه 88  و فعالین سیاسی مرتبط با عناصر ضد نظام بوده است که از این کمپین حمایت کرده و اهداف آن را پیگیری می کند. وی همسر نوید خانجانی از خانواده های سرشناس بهائیت بوده که وکالت تعدادی از بهائیان و محکومان فتنه 88 را بر عهده داشته است.

کارنامه سیاسی فعالان یک جنبش به اصطلاح «مدنی»

نظرآهاری در جریان حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری سال 88 طی دو مرحله 24 خرداد و 29 آذر 88 بازداشت و در مجموع بیش از 3 ماه را در بند 209 و 6 ماه را در بند عمومی زندان اوین سپری کرده است. وی به اتهام محاربه و تبلیغ علیه نظام و تجمع غیرقانونی به قصد برهم زدن امنیت ملی به ۴ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده است.

شادی صدر، اطهر هادیان، ژیلا شریعت پناهی و ... از دیگر امضا کنندگان این کمپین بوده که هر کدام سابقه سیاسی مشخصی در کارنامه خود دارند.

از آنجایی که نمایندگان مجلس بر اساس آرای مردم انتخاب می شوند و همچنین مردم به افرادی که صلاحیت لازم را داشته باشند رای می دهند، راه اندازی چنین کمپینی توسط افرادی که سابقه آنها امنیتی بوده نشان می دهد که برخی قصد بهره برداری از فضای انتخابات و تهیه خوراک خبری برای رسانه‌های معاند را دارند.

نکته جالب استقبال برخی از روزنامه های زنجیره ای از این کمپین و تبلیغ برای آنها بوده که تیتر های خود را همزمان با رسانه های معاند به تبلیغ این کمپین اختصاص داده اند.

لازم به ذکر است این افراد با ارتباط گیری با سرویس های بیگانه و دادن گزارش های خلاف واقعیت علیه زنان جامعه و سیاه نمایی ها منجر به وضع تحریم های جدید با عنوان نقض حقوق بشر در کشور شده اند.

کارنامه سیاسی فعالان یک جنبش به اصطلاح «مدنی»

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها