نخستین یادواره شهدای گمنام دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار با هدف تجلیل از مقام شامخ شهدا، تجدید پیمان با ولی امر مسلمین جهان امام خامنه ای و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۸۷۷۹۰
|
۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۵

به گزارش روابط عمومی دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار، رییس این دانشگاه در یادواره شهدای گمنام که با حضور دانشگاهیان و مردم ولایتمدار شهرستان چابهار و مسئولان در یادمان این شهدای گرانقدر برگزار شد، با قدردانی از عوامل برگزاری یادواره اظهار داشت: یک سال است که میزبان این بزرگان هستیم، زیارت این قبور تلنگری است به انسان برای زدودن زنگاری که روزانه قلب انسان دچار آن می شود.
دکتر امین بهزادمهر گفت: حضور پیکر مطهر شهدای گمنام روح تازه ای در دانشگاه دمیده است تا به واسطه آنها بتوانیم وظیفه خود را بهترانجام دهیم و در راستای توسعه و پیشرفت کشور که هدف اصلی شهدا نیز بوده است، گام برداریم.
وی با اشاره به ضرورت فرهنگ سازی درباره ایثار و شهادت تصریح کرد: هدف از برگزاری یادواره های شهدا در نظام جمهوری اسلامی انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به جوانان و نوجوانان نسل سوم است.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار نیز گفت: در هیچ قسمتی از تاریخ، ایران کشوری متجاوز نبوده و همواره از وجب وجب خاک، عزت و تمدن و فرهنگ خود دفاع کرده است که هشت سال جنگ تحمیلی بهترین نماد ایثار و از خودگذشتگی جوانان این مرز و بوم است.
حجت الاسلام رضا قاسمی نژاد با اشاره به اینکه این شهدا بودند که با درس گرفتن از حرکت کربلای حسینی، اسلام را حفظ و زنده نگه داشتند ادامه داد: شهدا برای زنده نگه داشتن اسلام عزیز جان خود را هدیه کردند و باید همیشه و در همه جا گرامی داشته شوند.
وی بیان کرد: عاشورا و کربلا و آن حادثه تلخ از یک «نه» شروع شد که پاسخی منفی به ظلم و ستم یزید بود و درس عاشورا برای تمام مقاطع تاریخ و در برابر همه مستکبران کاربرد دارد.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار با بیان اینکه امروز شهدای انقلاب با همان شعار شهدای کربلا به میدان آمدند، تصریح کرد: شهدای ما در راه حفظ دستاوردهای انقلاب و اسلام و نه گفتن به شرق و غرب برای استقرار نظام جمهوری اسلامی جانشان را فدا کردند.
وی بیان کرد: دفاع مقدس، کربلای ایران اسلامی است زیرا چیزی که پیرامون کربلا شنیدیم و مطالعه کردیم را در سرزمین خودمان و در وجود شهدا دیدیم که این کربلا انقلاب اسلامی را نیز بیمه کرده است.
قاسمی نژاد ادامه داد: برگزاری این یادواره موجب زنده نگه داشتن یاد شهدا و همچنین تقویت روحیه معنوی دانشجویان می شود.
وی خاطر نشان کرد: این مسیر پرتلاطم با حمایت، هدایت، نظارت و راهنمایی نایب بر حق مهدی موعود (عج)، ولی فقیه زمان، مقام معظم رهبری طی خواهد شد و این راه مانند مسیری که حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یارانش در 14 قرن پیش پیمودند، گم نمی شود و راه شهدا ادامه خواهد داشت

ارسال نظرات