رزمایش پدافند غیرعامل به منظور حفظ انسجام و آمادگی برابر حمله هوایی دشمن فرضی با حضور مسئولان و دانش‌آموزان در رابر برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۸۷۷۴۷
|
۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۷

به گزارش"خبرگزاری بسیج سپاه ثارالله استان کرمان"رزمایش پدافند غیرعامل  به منظور حفظ انسجام و آمادگی برابر حمله هوایی دشمن فرضی با حضور معاون سیاسی فرمانداری رابر، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج رابر و جمعی از مسئولان محلی، کارشناسان ادارات و دانش‌آموزان در هنرستان علامه طباطبایی رابر برگزار شد.

منصور محسنی معاون سیاسی فرماندار رابر محور فعالیت‌های پدافند غیرعامل در آموزش و پرورش را مدیریت بحران در مدارس عنوان کرد و اظهار داشت: در این مانور دانش‌آموزان با نحوه و شیوه‌های نوین پدافند غیرعامل در زمینه کمک‌‌های اولیه و امداد‌رسانی آشنا شده و آموزش‌های لازم در زمینه بحران‌های احتمالی و چگونگی برخورد با آن را فرا می‌گیرند.

وی افزود: دفاع بدون تسلیحات نظامی و هر اقدامی که بتواند جان، مال و امکانات یک کشور را در مقابل اقدامات تهاجمی دشمن حفظ و یا میزان آسیب‌پذیری را به حداقل ممکن کاهش دهد، پدافند غیرعامل محسوب می‌شود.

 امام‌بخش فرمانده ناحیه مقاومت بسیج رابر نیز با تأکید بر اینکه ارتقای سطح اطلاعات دانش‌آموزان در موضوع پدافند غیرعامل دارای اهمیت است، هدف از برگزاری این مانور را ایجاد انگیزه در دانش‌آموزان و آشنایی با اصول پدافند برای رویارویی با حوادث عنوان کرد.

وی افزود: دانش‌آموزان در این مانورها به صورت عملی با راه‌های چگونگی مقابله با دشمنان آشنا شده و می‌توانند از میزان توانایی‌های خود آگاه باشند و در مواقع بحران میزان آسیب‌پذیری را کاهش دهند.

امام‌بخش از اجرای رزمایش بزرگ پدافند غیرعامل بدون هماهنگی قبلی در سطح شهرستان خبر داد و افزود: در این راستا بحران‌هایی در سطح شهر ایجاد می‌شود که آمادگی ادارات در مواقع بحران سنجیده شود.

ارسال نظرات