عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در رابطه با اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر گفت : مهمترین کاری که در این جهت باید انجام بگیرد علاوه بر اقدامات فرهنگی ، کمک دولت به کمپ های ترک اعتیاد و در اختیار دادن امکانات به آنها است .
کد خبر: ۸۵۸۷۶۹۳
|
۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از ستاد مبارزه با مواد مخدر، مفید کیایی نژاد  افزود: سالهای متمادی است که مواد مخدر معضل جهانی شده و کشور ما نیز با این موضوع درگیر است ، هر روز مواد با شکل های جدید و طعم های مختلف تولید و در اختیار قشر جوان و نوجوان قرار داده می شود.


وی اظهار داشت : در حال حاضر مهمترین اقدام برای مبارزه و کنترل مصرف مواد مخدر و محرک ها در کشور ، نظارت درست و دقیق به کمپ های ترک اعتیاد است .

نماینده مردم ساوجبلاغ در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:در بازدیدهای مختلفی که از کمپ های ترک اعتیاد داشتیم، برخی از آنها توسط افرادی که در گذشته اعتیاد داشتند و به پاکی رسیده بودند، اداره می شد و آنان به نحو احسن بر کارها نظارت داشتند و با یک تیم اساسی شامل پزشک ، مددکار ، مشاور و غیره بر بیماران تسلط داشته و توانسته بودند در برابر مواد مخدر مقاومت نشان دهند.

کیایی نژاد اضافه کرد: در برخی از کمپ های ترک اعتیاد، غالبا افرادی که قبلا به نوعی درگیر موضوع اعتیاد بودند، فعاليت دارند و در كارشان موفق هم هستند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از رویکردهای تاثیرگذار در امر مقابله با اعتیاد استفاده از گروه خود یار در کمپ های ترک اعتیاد است، گفت: البته باید با کمک دولت این کمپ ها به شرایط مطلوب‌تر و استانداردتری برسند.

کیایی نژاد تصریح کرد: دولت باید برای مبارزه اجتماعی با مواد مخدر وارد عمل شود و امکاناتی را به کمپ های قانونی و مجوز دار بدهد تا آنان با تمام قوا، نظارت دقیق ، برنامه ریزی شده و اصولی و علمی بتوانند معتادان را از گرداب اعتیاد نجات داده و به بهبودی کامل برسند.

به گفته عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، کمپ های ترک اعتیاد نیازمند دریافت آموزش های روز و ارتقای کیفیت هستند ، وزارت کشور ، ستاد مبارزه با مواد مخدر و سازمان بهزیستی از مهمترین نهادهایی هستند که در امر ارتقای علمی و آموزشی کمپ های ترک اعتیاد موثرند و دولت نیز باید آنها را در این زمینه یاری دهد.

کیایی نژاد تصریح کرد: اعتیاد به مواد مخدر شمیایی و روان گردان ها نسل امروز و آینده جامعه را به خطر انداخته و ا توجه به آسیب پذیری جوانان از اعتیاد و تغییر الگو از سمت اعتیاد سنتی به سمت صنعتی که هنوز شناخت کافی از عوارض آن در بین مردم وجود ندارد، ضرورت دارد با برنامه ریزی های دقیق تر،اقدامات مقابله ای را به سامان رساند.

ارسال نظرات