مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: در پی وقوع زلزله 4.8 ریشتری در بهاباد ، 170 دستگاه چادر در شهر بهاباد و روستاهای آسفیچ و کمکوئیه برپا شدو 850 تن در قالب 10 اردوگاه اسکان داده شدند؛ علاوه بر آن 8 تیم واکنش سریع و ارزیاب هلال احمر نیز در محل وقوع زلزله حضور دارند.
کد خبر: ۸۵۸۷۶۷۱
|
۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد، دکتر حمید پارساییان مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد اظهار داشت : زمین لرزه ای به قدرت 4.8 ریشتر درساعت 19:18 دقیقه روز گذشته(پنجشنبه) در عمق 10 کیلومتری بهاباد  به وقوع پیوست،

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استالن یزد گفت: پس از وقوع زمین لرزه، تیم‌ ارزیاب به محل وقوع زمین لرزه به منظور بررسی خسارات جانی و مالی احتمالی اعزام شد و ارزیابی حادثه را انجام دادند که خوشبختانه زمین لرزه بدون خسارت مالی و جانی بوده است.
پارساییان با تاکید بر این زلزله و پس لرزه های پس از آن در شهر بهاباد و روستاهای آسفیچ و کمکوئیه را متاثر کرد، گفت: با توجه به وحشت زدگی اهالی روستاها و شهرستان بهاباد، برپایی اردوگاه در راستای شرح وظایف اصلی جمعیت در دستور کار قرار گرفت.
وی بیان داشت: جلسه کارگروه امداد و نجات برگزار شد و فرماندار بهاباد در این جلسه حضور داشت و همچنین کلیه تیم های
  عملیاتی(فوریت های درمان، آنست سگهای جستجو و نجات، اسکان اضطراری، جستجو و نجات در آوار اماده باش جهت هرگونه عملیات امدادی در صورت لزوم در منطقه هستند.                          
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یزد با برقراری سایت اسکان در ده مکان عنوان کرد:
  170 دستگاه چادر در 10 اردوگاه در شهر بهاباد و دو روستای آسفیچ و کمکوئیه برپا گردید و  در مجموع 850 تن از وحشت زدگان از زلزله در این اردوگاه ها اسکان داده شدند.
به گفته وی، هشت تیم واکنش سریع و ارزیاب هلال احمر همچنان در مناطق زلزله زده به به صورت مداوم حضور دارند.

یع و ارزیاب هلال احمر همچنان در مناطق زلزله زده به به صورت مداوم حضور دارند.


 

ارسال نظرات