دبیر مسابقات سراسری بسیج خبر داد

افزایش رشته تلاوت معنی‌محور به مسابقات بسیج/ مرحله کشوری بهمن‌ماه ۱۳۹۴

دبیر بیست‌وچهارمین دوره مسابقات سراسری بسیج از افزایش چند رشته از جمله رشته تلاوت معنی‌محور به این رقابت‌ها خبر داد و گفت: مرحله کشوری مسابقات بهمن‌ماه ۱۳۹۴ به میزبانی تهران برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۵۸۷۶۶۹
|
۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، بیست‌وچهارمین دوره مسابقات سراسری بسیج از ماه مبارک رمضان کار خود را از مرحله پایگاهی آغاز و بهمن‌ماه 1394 با برگزاری مرحله کشوری به پایان می‌رسد.

برگزاری رقابت‌ها در ۶ رشته کلی

محمد ذوالفقاری دبیر این رقابت‌ها  از برگزاری این رقابت‌ها در رشته‌های حفظ، قرائت، ترتیل، تفسیر، اذان و مقالات قرآنی خبر داد و گفت: این رقابت‌ها در رشته‌های حفظ سه، پنج، 10، 20 و کل قرآن در دو رده زیر 16 و بالای 16 سال برگزار می‌شود. همچنین رشته حفظ یک جزء ویژه شرکت‌کنندگان 7 تا 12 سال برگزار می‌شود.

وی از برگزاری مرحله پایگاهی این رقابت‌ها در ماه رمضان خبر داد و گفت: مرحله پایگاهی ماه مبارک رمضان در بیش از 40 هزار پایگاه بسیج سراسر کشور برگزار و مرحله حوزه‌ای شهریور‌ماه در 4 هزار و 800 حوزه برگزار شد. همچنین مرحله ناحیه‌ای هم اکنون در بیش از 500 ناحیه در حال برگزاری است و مرحله استانی هم از ابتدای آذرماه همزمان با هفته بسیج در 32 سپاه استانی برگزار می‌شود.

برگزاری مرحله کشوری بهمن‌ماه ۱۳۹۴

دبیر این رقابت‌ها از برگزاری مرحله کشوری به میزبانی تهران خبر داد و گفت: این مرحله از 6 لغایت 9 بهمن‌ماه 1394 همزمان با میلاد امام حسن عسکری(ع) به میزبانی سپاه تهران برگزار می‌شود.

ذوالفقاری از برگزاری مسابقات رشته قرائت تقلیدی برای رده زیر 16 سال خبر داد و گفت: این مسابقات زیر نظر استاد شاه‌میوه و با قرائت فراز‌هایی از تلاوت 5 قاری مطرح جهان اسلام به صورت تقلیدی برگزار می‌شود.

برگزاری رشته تلاوت براساس معنی‌محوری

دبیر برگزاری مسابقات سراسری بسیج از برگزاری مسابقات قرائت بالای 16 سال با محوریت تلاوت معنی‌محور خبر داد و گفت: مسابقات رده بالای 16 سال امسال متفاوت از ادوار گذشته برگزار می‌شود و در آن جدا از نمره صوت، لحن، تجوید و وقف و ابتدا نمره تلاوت معنی‌محور هم وجود دارد. همچنین رشته اذان مقطع زیر 16 سال هم به صورت تقلیدی از تعدادی از اساتید ایرانی و مصری برگزار می‌شود.

وی از برگزاری رشته مقالات در پنج محور خبر داد و گفت: رقابت رشته تفسیر در پنج محور راه‌کار‌های تربیتی، آسیب‌شناسی مسابقات قرآن، کاربرد حفظ در زندگی فردی و اجتماعی، اخلاق در جامعه بر اساس آیات و روایات و معیار‌های انتخاب اصلح از دیدگاه آیات و روایات برگزار می‌شود.

افزودن رشته حفظ و مفاهیم سوره یس به مسابقات

مدیر تبلیغ و ترویج دارالقرآن سازمان بسیج از برگزاری مسابقه حفظ و مفاهیم سوره یس خبر داد و گفت: از آنجا که حلقه‌های صالحین بسیج در طرح ۱۴۴۹ با وحوریت سوره مبارکه یس مشارکت فعالی داشتند امسال مسابقه حفظ و مفاهیم این سوره هم برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار