خبرهای داغ:
آیت‌الله قربانی در یادواره شهدای روستای کهنوش تویسرکان:
یک پییشکسوت عرصه دفاع مقدس هر شهید را هویت شاخص برای ملت معرفی کرد و گفت: باید به درستی ارزش های الهی و یاد شهدا تبیین شود تا این هویت فراموش نشود.
کد خبر: ۸۵۸۷۵۳۸
|
۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت الله قربانی در یادواره 24 شهید روستای کهنوش تویسرکان و مراسم گرامیداشت سردار شهید همدانی و شهید مجتبی کرمی از شهید مدافع حرم، اظهار داشت: برگزاری یادواره های شهدا در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه نقش بی بدیلی دارد.

وی انتقال راه، اهداف و آرمان های مقدس شهدا از جمله اهداف برگزاری یادواره های شهدا عنوان کرد و با اشاره به هفته بسیج دانش آموزی بیان کرد: مردم 36 هزار شهید دانش آموز تقدیم انقلاب و اسلام کرده است و این شهدا الگوی امروز جوانان ما هستند.

این پیشکسوت عرصه دفاع مقدس افزود: شهدا در حقیقت در لبیک به ندای امام خمینی(ره) پیش‌قدم شدند و رفتند تا حرف امام راحل زمین نماند.

قربانی هر شهید را هویت شاخص برای ملت معرفی کرد و گفت: باید به درستی ارزش های الهی و یاد شهدا تبیین شود تا این هویت فراموش نشود.

وی با تأکید بر اینکه عزت و افتخار امروز نظام جمهوری اسلامی ایران در جهان مرهون فداکاری‌ها و ایثارگری‌های شهدا است، عنوان کرد: باید قدر و منزلت شهدا را بسیار بدانیم و آن‌ها را الگوی خود قرار دهیم تا فرهنگ ایثار و شهادت برای قشر جوان و نوجوان تبیین شود.

این پیشکسوت دفاع مقدس افزود: باید با برگزاری هر چه با شکوه‌تر این آیین‌ها، راه و رسم زندگی و از خودگذشتگی، رشادت، شهادت و ایثار شهدا را به نسل سوم کشورمان به درستی و به صورت تمام و کمال انتقال دهیم.

قربانی تصریح کرد: عشق و ارادتی که شهدا به اسلام، انقلاب و امام داشتند سبب شد آنان در برابر رژیم بعث عراق که نماینده بیش از ۳۴ کشور بود ایستادگی کنند و حماسه بیافریند.

وی با بیان اینکه آن روزها رژیم بعثی دست پرورده استکبار و در رأس آن امریکای جنایتکار بود، عنوان کرد: این روزها شاهد هستیم که تروریست ها و گروهک های تکفیری و داعش دست پروده های جدید آمریکائیان هستند.

وی تصریح کرد: گروهک های تروریستی مثل داعش مزدوران امریکا و صهیونیست هستند، اما خوشبختانه حزب الله لبنان و مردم سوریه با تأسی از انقلاب اسلامی به عنوان بازوان مقاومت هستند.

به گفته این پیشکسوت عرصه دفاع مقدس افرادی همچون سردار شهید همدانی و شهید کرمی ها در آگاهی بخشی و بسیج نیروی های مردمی سوریه در برابر تکفیری های داعش نقش مؤثری ایفا کردند.

قربانی افزود: خوشبختانه ملت سوریه نیز هیچ گونه باجی تاکنون نداده‌اند و در برابر داعشیان بی رحم و جنایتکار ایستادگی کرده‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات