سردار استاد حسینی در همایش پدافند غیر عامل البرز :
فرمانده سپاه استان البرز گفت: باید از ظرفیت های بسیج و تقویت این حوزه در کشور جهت تحقق اهداف پدافند غیر عامل به نحو احسن استفاده نمود تا به نتایج مطلوبی دست یابیم و در برابر بحران آمادگی لازم را برای دفاع داشته باشیم.
کد خبر: ۸۵۸۷۵۲۳
|
۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، اولین همایش پدافند غیر عامل در حوزه مدیریت شهری با حضور مسئولان شهری و استانی در سالن اجتماعات مجموعه باشگاه میلاد برگزار شد و لزوم عملیاتی شدن پدافند غیر عامل در شهر مورد بررسی قرار گرفت.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز در این همایش با اشاره به آیات ذکر شده در قرآن کریم و لزوم توجه به مقوله تجهیزات و آمادگی در برابر بحران در کلیه ابعاد اظهار داشت: پدافند غیر عامل تنها در مقوله جنگ نمایان نمی شود بلکه آمادگی در کلیه موارد بحرانی و پیشگیری از آسیب بسیار حائز اهمیت می باشد. 

سردار استاد حسینی با اشاره به اینکه 11 کارگروه در بعد غیر نظامی جهت عملیاتی نمودن پدافند غیر عامل پیشنهاد شده است، افزود: اجرای صحیح این مهم می تواند نتایج بسیار خوبی را به ویژه در زمان بروز بحرانهای احتمالی به همراه داشته باشد.
 
وی کارگروه های مذکور را در حوزه های راه و شهرسازی، صنعت و معدن، امنیت و انتظامات ، فناوری اطلاعات ، آب و انرژی ، جهاد کشاورزی، بهداشت و سلامت ، خدمات شهری، امداد و نجات، مشارکت مردمی و پشتیبانی عنوان کرد و افزود: باید در این حوزه ها وارد کار شویم چرا که زمان برای تعریف پدافند به اتمام رسیده و باید عملیات اجرایی آن آغاز شود.
 
این مسئول کاهش قابلیت و توانایی سامانه های هدف یابی و تسهیلات آفندی دشمن را از جمله اهداف اجرای پدافند غیر عامل دانست و افزود: باید گفت حماسه آفرینی های مردم ایران در برهه های مختلف کشور، آمریکا را پای میز مذاکره نشاند که این امر نشان از اتحاد و اقتدار ملت قهرمان ایران دارد.
 
فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) بالا بردن قابلیت بقاء را از دیگر اهداف پدافند غیر عامل عنوان کرد و گفت: استمرار عملیات و فعالیت های حساس نظامی و غیر نظامی کشور در بحران و جنگ حائز اهمیت است و باید نیروهای انسانی را حفظ و آموزش های لازم و تفکیک وظایف جهت تحقق این هدف صورت پذیرد.
 
تقلیل آسیب پذیری و صدمات تجهیزات در مراکز حساس از دیگر اهدافی بود که سردار حسینی به بیان آن پرداخت و با تاکید بر  لزوم اجرای پدافند غیر عامل افزود: در این مورد می توان به احداث پناهگاه های زیر زمینی از جمله قطار شهری با گنجایش های بالا اشاره کرد که در زمان بحران و جنگ بتوان به عنوان پناهگاه و تامین امنیت جانی مردم از آن استفاده کرد.
 
فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) سلب آزادی و ابتکار عمل از دشمن ، صرفه جویی در هزینه تسلیحاتی و جنگی و فریب و تحلیل هزینه دشمن و تقویت بازدارندگی را از دیگر اهداف این مهم عنوان کرد و گفت اگر زمین مسلح داشته باشیم به راحتی می توانیم  به راحتی در مواقع بحران دفاع کنیم.
 
 سردار استاد حسینی در همایش پدافند غیر عامل و بیان اهداف این مهم، افزایش آستانه مقاومت مردم و تقویت و آموزش در برابر بحران و سختی را یادآور شد.
 
فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) در پایان سخنان خود حفظ روحیه و انسجام وحدت ملی و سرمایه های ملی کشور را مسیری جهت تحقق پدافند غیر عامل دانست و افزود: باید از ظرفیت های بسیج و تقویت این حوزه در کشور جهت تحقق اهداف پدافند غیر عامل به نحو احسن استفاده نمود تا به نتایج مطلوبی دست یابیم و در برابر بحران آمادگی لازم را برای دفاع داشته باشیم.
 
در این همایش آیت الله حسینی همدانی نماینده ولی فقیه در البرز و امام جمعه کرج، سردار استاد حسینی فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان، عزیز اکبریان و محمد جواد کولیوند نمایندگان مردم کرج در مجلس شورای اسلامی، فاضلیان، مدیرکل دادگستری استان و شاکرمی دادستان شهرستان کرج، مدیران کل ادارات ورزش و جوانان و فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری البرز، محمود دادگو رئیس و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر، علی ترکاشوند شهردار کرج و جمعی از معاونان، مدیران مناطق 12 گانه، مدیران عامل سازمانها و مدیران ستادی از جمله حاضران در این همایش حضور داشتند.
 
ارسال نظرات
پر بیننده ها