حجت الاسلام دهقانی با بیان اینکه هیچ برنامه و تصمیم‌گیری در مورد سوریه و حتی منطقه بدون ایران اسلامی به نتیجه نمی‌رسد، اظهار داشت: هیچ تحولی در منطقه بدون اراده ایران قابل هدایت و مدیریت نیست و ایران اسلامی هم به برکت خون شهدا و منطق قوی اسلام اقتدار دارد.
کد خبر: ۸۵۸۷۴۹۶
|
۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از بهاباد: حجت‌الاسلام سیف‌الله دهقانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بهاباد با سفارش نمازگزاران به رعایت تقوای  الهی و ترک محرمات و گناهان، حکم اعدام شیخ نمر توسط دولت سعودی را محکوم کرد و اظهار داشت: با وجود این همه سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی مدعی حقوق بشر، متاسفانه در رابطه با صدور حکم اعدام این عالم برجسته، همه سکوت کرده‌اند.

وی بیان کرد: اینکه یک فرد به خاطر اعتراض به ظلم ظالمان توسط حکومت به اعدام محکوم شود، کار انسان‌های افراطی و جنایتکار است و مجامع جهانی باید در اعتراض به این جنایت قیام کنند.

وی تصریح کرد: ما به دولت‌مردان کم‌تجربه عربستان سعودی نصیحت می‌کنیم که اوضاع نابسامان کشور خود را با این‌گونه اقدامات کینه‌جویانه و تحریک‌آمیز دستخوش آشوب و بی‌ثباتی بیشتر نسازید و بدانید هرگونه تعرض به علمای برجسته و آزادی‌خواه عربستان، هزینه سنگینی برای شما در پی دارد.

دهقانی به درگیری‌های سوریه اشاره کرد و با بیان اینکه هیچ برنامه و تصمیم‌گیری در مورد سوریه و حتی منطقه بدون ایران اسلامی به نتیجه نمی‌رسد، اظهار داشت: هیچ تحولی در منطقه بدون اراده ایران قابل هدایت و مدیریت نیست و ایران اسلامی هم به برکت خون شهدا و منطق قوی اسلام اقتدار دارد.

امام جمعه بهاباد خاطرنشان کرد: ما براساس این اقتدار حامی همه مظلومان هستیم و از آنان حمایت می‌کنیم چرا که این راه امام و شهدا است و از این اقتدار نظام اسلامی فرصت را مغتنم شماریم و برای امنیت منطقه کمک کنیم.

امام جمعه بهاباد به روز 13 آبان اشاره کرد و گفت: روز 13 آبان که در تقویم به عنوان روز مبارزه با استکبار نام‌گذاری شده، یادآور سه واقعه مهم در تاریخ معاصر ایران است که در سه دوره مختلف رخ داده و به همین دلیل این روز را در تاریخ کشورمان به عنوان روزی به یادماندنی به ثبت رسانده است.

وی گفت: امسال 13 آبان باید مثل 22 بهمن شود و مردم بیایند و آمریکا را از استحاله دین نابود کنند.

امام جمعه بهاباد به هفته پدافند غیر عامل اشاره کرد و گفت: در زمینه خسارات وارده ما با دو نوع حوادث طبیعی و غیرطبیعی مواجه هستیم، ازجمله اینکه حوادث طبیعی چون زلزله، سیل و صاعقه و حوادث غیرطبیعی چون بمباران شیمیایی، آلوده کردن منابع آب و بحث‌های زیسته‌ای محیطی است که پدافند غیرعامل باید برای آن‌ها برنامه‌ریزی کند.

وی ضمن گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل، پدافند غیرعامل را دفاع غیر نظامی دانست و افزود: بدون بکارگیری جنگ افزار و تنها با ایجاد ساختارهای ناب و سالم سازی فضاهای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در مقابله با تهاجم دشمنان برای ضربه زدن به یک سیستم، انجام می‌شود.

وی با اشاره به وقوع چندین زلزله پیاپی در این چند روز در شهرستان بهاباد اظهار داشت: بحمدالله ستاد بحران در این شهرستان فعال است و از لحظه وقوع حادثه کار خود را شروع کرده است و با استقرار چادر در چندین محل شهر سبب ایجاد آرامش و امنیت بین شهروندان گردید که جا دارد از اعضای ستاد بحران شهرستان تقدیر و تشکر گردد.

دهقانی به هشتم آبان‌ماه سالروز شهادت بسیجی شهید محمد حسین فهمیده که به عنوان روز نوجوان و بسیج دانش‌آموزی نامیده شده است اشاره کرد و گفت: هشتم آبانماه سالروز شهادت نوجوان شهید محمد حسین فهمیده‌ای است که با بستن نارنجک به دور خود به زیر تانک دشمن می‌رود و خود جلوی تانک دشمن می‌اندازد تا از کشور و میهن دفاع کند را گرامی می‌داریم و امیدواریم دانش‌آموزان ما پیرو حسین فهمیده‌ها باشند.

برگزاری رزمایش  الی بیت المقدس  در شهرستان، 14 آبان روز فرهنگ عممومی و ادامه یحث مذاکرات از جمله موضوعاتی بود که مورد بحث حجت الاسلام دهقانی امام جمعه بهاباد قرار گرفت.

 

 

ارسال نظرات