مسئول نماینده ولی فقیه در سپاه روح الله:
امروزه تلاش برای عمومی سازی فهم قرآن در توصیه و تشویق به مطالعه یافراگیری ترجمه و تفسیر محدود شده است و تدبر به عنوان راهکار عمومی فهم قرآن ، همچنان امری غریب است که با وجود تاکیدات فراوان قرآن و معصومین علیهم السلام ، جایگاهی نیافته است، زیرا چیستی، ضرورت و روش آن به اندازه لازم شناخته شده نیست .
کد خبر: ۸۵۸۷۳۶۴
|
۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۳


حجت الاسلام و المسلمین محمد ذبیحی در مراسم اختتامیه مسابقات قرآن کریم سپاه روح الله گفت: قرآن کریم راهنمای جامع زندگی بشری است و کسانی که با قرآن مأنوس هستندند، معیارها و ارزشهای انسانی و اسلامی را محور زندگی خود قرار می دهند و این معجزه جاوید راهنمای انسان به سوی کمال در دنیا وآخرت بوده و به کمک آن می توان مسیر حق و باطل راتشخیص داد.

وی گفت: علل مهجوريت قرآن كريم از ابعاد مختلفي قابل بررسي است ، لذا اگر بخواهيم از قرآن كريم مهجوريت‌زدايي كنيم نياز به عزم جدی تمام جامعه اسلامی دارد.

وی با اشاره به اینکه اخذ الگو از قرآن کریم بهترین الگو برای سبک زندگی توام با سعادت است، تصریح کرد: انسان طبیعتا اجتماعی است و لازمه اجتماعی بودن داشتن الگو است.

وی افزود: تدبر در قرآن به معنی دریافت تدبیر موجود در قرآن است ، تدبیر موجود در قرآن ، نشان دهنده چینش حکیمانه قرآن توسط خداوند است ، پس ما باید برای دریافت این چینش حکیمانه تدبر کنیم و این به دلیل سفارش در آیات و روایات و معجزه بودن و عدم تحریف قرآن اهمیت دارد .

وی گفت: سپاه روح‌الله استان مرکزی با برگزاری برنامه‌های متنوع قرآنی و مسابقات در راستای ترویج فرهنگ قرآنی گام‌های ارزنده‌ای برداشته و در امر تربیت نیروهای قرآنی گام‌های موثری را برداشته که در آینده نیز شاهد گسترش روزافزون این مهم باشیم و سپاه روح الله رسالت خود را در ارتقای سطح معنویت به نحو احسن دنبال می‌کند.

مسئول نماینده ولی فقیه در سپاه روح الله استان مرکزی با اشاره به فعالیت‌های قرآنی توسط سپاه روح الله استان مرکزی گفت: خدا را شاکریم که سپاه روح الله هم در امر ترویج فرهنگ قرآنی کوشا بوده و در این راستا حافظان کل قرآن سپاه روح الله استان توانسته‌اند مقامات برتر کشوری و مقامات نخست مسابقات دوجانبه نیروهای مسلح را کسب کنند و مایه افتخار و شکوه استان شوند.

این دوره از مسابقات شامل مرحله استانی سی‌ وچهارمین دوره مسابقات قرآن برادران و چهاردهمین دوره مسابقات قرآن خواهران کارکنان سپاه با حضور حافظان، قاریان و مؤذنان ویژه پاسداران، بسیجیان و سربازان وظیفه در رشته‌های حفظ، ترتیل و تحقیق، اذان درسپاه روح الله برگزار شده است.

در این دوره از مسابقات سیدمهدی خاتمی  در رشته مفاهیم سطح2، عباس صادقی مفاهیم سطح 1،ابوالفضل عسگری اذان، احمد صابرنژاد تحقیق، حمیدرضایی ترتیل، غلامرضا اسکندری حفظ کل، سجادغلامی حفظ 20جزء، حمیدرضا خادمی حفظ5جزء،احمد شمس حفظ 10جزء مقام اول را کسب کردند و در بخش خواهران نیره غلام حسینی در رشته تحقیق ، زهراهرم آبادی رشته ترتیل ، زینب حیدری حفظ کل، ملیحه ابراهیمی حفظ 5جزء، صدیقه زارعی حفظ3جزء ، زهرا محمدی مفاهیم2، اقدس عسگری مفاهیم 1 به مرحله نهايي مسابقات قران كريم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی راه یافتند

در پایان مراسم اختتامیه از برگزیدگان این دوره مسابقات تجلیل بعمل آمد.

ارسال نظرات