صادر کنندگانی که تمایل به همکاری با کشور چین دارند.
کد خبر: ۸۵۸۷۲۵۱
|
۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۳
 

 


چنانچه علاقه مند به صادرات محصول خود به بازار چین می باشید لطفاً درخواست خود را با ذکر نام و مشخصات کامل شرکت و زمینه فعالیت به انضمام اطلاعات زیر در قالب فرم مربوطه به آدرس ایمیل این رایزنی ارسال دارید تا پس از بررسی و استعلام از اتاقهای بازرگانی مرتبط در چین نسبت به معرفی شرکتهای تجاری واردکننده چینی به شما اقدام گردد.           فرم درخواست صادرات

 شرکت تولیدی هستید یا تجاری

تجربه صادراتی شرکت(در کدام بازارها فعال هستید)

 

نام محصول یا محصولات صادراتی به همراه کد تعرفه 8 رقمی محصول

 

ظرفیت تولید سالانه هر محصول

 

ظرفیت صادرات سالانه هر محصول

 

استانداردهای بین المللی محصول

 

فهرست قیمت صادراتی محصول (تحویل در بنادر چین)

 

وب سایت معرفی شرکت و محصول به زبان انگلیسی

 

بروشور معرفی محصول به زبان انگلیسی

 

ارسال نمونه با بسته بندی صادراتی

 

  مسیر های عرضه کالا و خدمات در بازار چین

 اقتصاد چین طی ده سال گذشته رشد مستمر بالای 8 درصد را تجربه کرده است و قشر با درآمد متوسط به بالا در چین هر روز در حال افزایش است. روندهای موجود منجر به افزایش مصرف گرایی در جامعه جدید شده است. چین طی چند سال گذشته به دومین وارد کننده بزرگ دنیا تبدیل شده است و بازار بزرگ چین با بیش از 260 شهر بالای یک میلیون نفری هر روز خواهان کالاهای جدید است.

حضور تجاری در بازار چین در حال حاضر از سه طریق شامل تاسیس شرکت تجاری، استفاده از عامل توزیع کننده و بالاخره بکارگیری کارگزار درداخل چین میسر است. درحال حاضر با شکل گیری مدل شرکتهای با سرمایه خارجی و شرکتهای تجاری با سرمایه خارجی به عنوان خط مشی توزیع و تجارت موفق در چین، برای حضور تجاری خارجی ها نیز شرایط بهتری فراهم شده است. توزیع و تجارت دو مقوله مجزا هستند. تجارت شامل حق ورود محصولات به چین و صدور آنها از این کشور می شود درحالیکه توزیع، شامل فروش محصولات به صورت جزیی و کلی در بازار داخلی چین است.

 1)شرکت های بازرگانی( (Trading Companies

مطابق قوانین فعلی چین، شرکت های تولیدی با سرمایه خارجی مجاز هستند بعنوان شرکت های بازرگانی صادراتی، به خرید و صدور تمام فناوری ها و محصولات خارج از سهمیه، مجوز و یا انحصار دولت بپردازند.

شرکتهای با سرمایه خارجی قادر به تاسیس شرکت های بازرگانی و کسب حق فعالیت بازرگانی قبل از دریافت حق توزیع هستند. شرکت های چینی درصورتی قادر به دریافت مجوز صادرات و واردات می باشند که به ثبت رسیده باشند و دارای یک میلیون یوآن (معادل 150 هزار دلار آمریکا) سرمایه باشند.

در اواخر سال 2005وزارت بازرگانی چین قوانین جدیدی منتشر کردکه به روشنی فرایند درخواست سرمایه گذاران به منظور تاسیس شرکت های تجاری با سرمایه خارجی را مشخص می نمود و نحوه افتتاح فعالیتهای جدید تجاری و توزیعی توسط شرکت های تجاری با سرمایه خارجی موجود، و گسترش فعالیت تجاری شرکتهای با سرمایه خارجی موجود را توضیح می داد. مطابق این قوانین، مقامات استانی اختیار بررسی و تأیید درخواستها را دارا می باشند. درحال حاضر تأیید درخواست ایجاد شرکت های خارجی جدید در سطح استانی صورت می گیرد نه در سطح ملی.

در مارس 2006 وزارت بازرگانی چین اطلاعیه ای مبنی بر" واگذاری مسئولیت بررسی و تأیید شرکت های بازرگانی با سرمایه خارجی به مقامات مربوط محلی" را منتشر کرد. درحالیکه تصمیم مذکور فرایند درخواست را تسریع می نمود اما کماکان چالش های فنی پابرجا بود. شرکتهای تولیدی با سرمایه گذارخارجی موجود که علاقه مند به گسترش حوزه فعالیت تجاری خود بودند صرفاً قادر به توزیع کالاهایی بودند که خود تولید نموده اند.بعلاه بایستی اطمینان می دادند که نیمی از درآمد شرکت از محل فعالیت های مربوط به خرید و فروش  بدست آمده است.

 2)توزیع کنندگان(Distributors)

صادر کننده ای که علاقه مند است به طور موفقیت آمیزی وارد بازار چین شود باید واجد حق توزیع و فعالیت تجاری در این کشور باشد. توزیع شامل خدمات کارگزاری، عمده فروشی و خرده فروشی است.مطابق قوانینی که در اواخر سال 2006 از سوی وزارت بازرگانی چین منتشر گردید، شرکت های خارجی مجاز به تأسیس واحدهای توزیعی با مالکیت کاملاً خصوصی در زمینه کودهای شیمیایی، نفت خام و فراوری شده ونیز محصولات تولیدی داخلی و وارداتی دیگر می باشند.البته در زمینه کتب ومجلات تخصصی، محصولات دارویی وآفت کشها محدودیتهایی وجود دارد. شرکت های خارجی می توانند یکی از دو راه را برای کسب حق توزیع و فعالیت تجاری انتخاب کنند:

تأسیس شرکت تجاری با سرمایه خارجی یا اقدام برای گسترش حوزه فعالیت شرکت با سرمایه خارجی.

با توجه به پیچیدگی های بازار چین،علاوه بر این شرکت های خارجی باید استفاده از کارگزار چینی را به منظور صادرات به چین و بازاریابی در داخل کشور درنظر داشته باشند. یک صادر کننده با انتخاب دقیق، آموزش و ارتباط مستمر می تواند نمایندگی مناسبی از یک شرکت بازرگانی چینی بدست آورد. بسیاری از این شرکتهای چینی نیز مجوز خرید و فروش درطیف وسیعی از محصولات را دارند. برخی از شرکت های بزرگتر دفاتری در کشورهای دیگر در سرتاسر دنیا و نیز شبکه ای از دفاتر و شعب فرعی در چین دارند. اگرچه با توجه به مشکلات ارتباطی و حمل و نقل و نیز عدم شناخت از ویژگی های منطقه ای، اکثرشرکت های بازرگانی مذکور نمی توانند پوشش متنوعی در سرتاسرچین فراهم نمایند.

 3)کارگزاران محلی(Local Agents)

چین شاهد رشد ناگهانی در تأسیس کارگزاری فروش محلی است که توزیع و بازاریابی داخلی را اداره می کنند .اکثر شرکت های مذکور مجوز واردات و صادرات ندارند. آنها درلایه بعدی زنجیره توزیع قرار دارد و محصولات خارجی را از طریق شرکتهای دارای مجوز فعالیت تجاری با پرداخت حق العمل خریداری کرده و وارد می کنند. این شرکتها می توانند دفاتر نمایندگی شرکتهای هنگ کنگی یا سایر شرکت های تجاری خارجی و یا شرکت های چینی داخلی با شبکه های سراسری جزئی و منطقه ای باشند.

با توجه به وسعت و گوناگونی چین و نیز فقدان عامل کارگزاری با قابلیت ها و امکانات بالقوه و گسترده در همه مناطق چین، استخدام چندین کارگزار برای پوشش نواحی مختلف می تواند راه حل عاقلانه و منطقی باشد. چین را می توان به عنوان چند ناحیه اصلی تقسیم کرد: گوآنجو درجنوب، شانگهای درشرق، پکن و تیانجین درمرکز وشمال و ارومچی در غرب.

 

ارسال نظرات