فرش دستباف ملایر صاحب تشکل می‌شود

جلسه توجیهی تاسیس انجمن فرش دستباف ملایر با حضور سرپرست نمایندگی اتاق همدان در ملایر و مسئول تشکل‌های اتاق همدان و جمعی از اعضا و مسئولین اصناف و اتحادیه‌ها و تعاونی‌های ملایر در خانه صنعت و معدن این شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۸۷۲۰۹
|
۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، به نقل از اتاق همدان، علی روحبخش، سرپرست نمایندگی اتاق همدان در ملایر تصریح کرد: در راستای اهداف اتاق و به استناد بند ک ماده 5 قانون تاسیس اتاق برای تقویت و حمایت از تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولاتی که در استان از اهمیت خاصی برخوردارند، اقداماتی انجام شده است.

روحبخش افزود: علاوه بر محصول کشمش شهرستان که به کشورهای مختلف صادر می‌شود، در صورت ساماندهی و ایجاد تشکل‌های صادراتی می‌توان نسبت به صادرات سه محصول مهم مبل و منبت، فرش دستباف و شوریجات و ترشیجات نیز اقدامات خوبی انجام داد.

سرپرست نمایندگی اتاق همدان در ملایر خاطرنشان کرد: با اقداماتی که اتاق همدان برای صادرات محصولات مختلف انجام داده است، فعالان می‌توانند ضمن افزایش تولید، ارزش افزوده قابل توجهی نصیب خود کنند.

در ادامه طاهره ایزدی، مسئول تشکل‌های اتاق همدان ضمن بیان اهمیت تشکل‌ها در فعالیت اقتصادی، از عدم وجود تشکل‌های اقتصادی در همدان انتقاد کرد.

ایزدی اضافه کرد: تاسیس تشکل‌ها ثبت نشانه‌های جغرافیایی، مدیریت واردات، توسعه تجارت داخلی و خارجی کسب علائم تجاری و حضور در نمایشگاه‌های داخل و خارج کشور را به همراه دارد و عدم وجود تشکل‌ها در همدان منجر به این شده است که نشانه‌های جغرافیایی این استان ثبت نشوند.

وی همچنین خاطر نشان کرد: تشکل‌ها می توانند به نوعی ناظر بر عملکرد دولت و مجلس باشند و با هم افزایی و پیوند تشکل‌ها، سندیکا تشکیل می شود که می‌توانند مشکلات خود را از طریق نماینده انتخابی در سندیکا با وزیر مربوطه مطرح کنند.

مسئول تشکل‌های اتاق همدان اولین قدم برای تاسیس تشکل را اعلام آمادگی افراد و ثبت تشکل بیان و خاطرنشان کرد: ملایر تنها شهری است که نمایندگی اتاق همدان را به خاطر ظرفیت‌هایش از جمله در محصولاتی چون فرش، مبل، کشمش و موادغذایی کسب کرده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار