استقلال يك- پرسپوليس يك / باز هم تساوي اما دلچسب!

دربي 81 برنده نداشت و استقلال و پرسپوليس در يك روز باراني كه90 هزار تماشاگر به ورزشگاه آزادي آمده بودند به تساوي يك - يك رسيدند.
کد خبر: ۸۵۸۷۱۸۴
|
۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۵
به گزارش خبرگزاري بسیج، برخلاف بازي‌هاي قبل، در شروع مسابقه خبري از بازي محتاطانه و محافظه‌كارانه دو تيم نبود. هم برانكو و هم مظلومي تيمشان را براي برد به ميدان فرستاده بودند.
نيمه اول را استقلال بهتر شروع كرد، در ادامه اما پرسپوليس بر بازي مسلط شد و شاگردان برانكو در نيمه اول دو موقعيت خطرناك گلزني هم داشتند و اگر درخشش مهدي رحمتي نبود آبي‌ها نيمه نخست را 2 بر صفر بازنده به رختكن مي‌رفتند. رحمتي در روزي دو موقعيت صددرصد گلزني پرسپوليسي‌ها را مهار كرد كه كارلوس كرش هم در ورزشگاه حضور داشت. سرمربي تيم ملي به خاطر اشتباهات عليرضا حقيقي دروازه‌بان شماره يك اين روزهاي تيم ملي در معرض انتقاد است.
موقعيت اول پرسپوليس را در دقيقه 13 اميد عاليشاه رقم زد. وي در حالي كه مدافعان استقلال با تصور آفسايد ايستاده بودند با رحمتي تك به تك شد اما ضربه بغل پاي عاليشاه در شش‌قدم را رحمتي با يك شيرجه ديدني دفع كرد. در دقايق پاياني نيمه اول هم شوت احمد نوراللهي در مصاف تك به تك با رحمتي، دروازه‌بان استقلال با يك شيرجه درازكش دفع شد تا دروازه استقلال بسته بماند. 
حكايت نيمه دوم اما برخلاف نيمه اول آغاز شد. پرسپوليس بهتر شروع كرد اما اين استقلال بود كه در دقيقه 49 به گل رسيد. سانتر خسرو حيدري از راست را جابر انصاري با يك ضربه سر از پشت محوطه شش‌قدم وارد دروازه پرسپوليس كرد تا استقلال يك بر صفر جلو بيفتد. بعد از گل طبيعي بود كه برانكو تيمش را هجومي‌تر كند و مظلومي هم براي اينكه در يك دربي ديگر پيروزي را به نام خودش ثبت كند، روي به بازي دفاعي آورد. به همين خاطر هم برانكو با فرستادن بنگستون، مهاجم هندوراسي‌اش به جاي احمد نوراللهي بازي را هجومي‌تر كرد و مظلومي هم با بستن بازي و تدافعي كردن استقلال به دنبال حفظ نتيجه و روي ضدحمله به دنبال رسيدن گل بود كه فشار زيادي روي دروازه رحمتي وارد آمد. در نهايت در حالي كه تركي چهار دقيقه وقت تلف شده براي بازي در نظر گرفته بود، پرسپوليسي‌ها در آخرين دقيقه‌هاي تلف شده توانستند گل مساوي را وارد دروازه استقلال كنند تا دربي 81 با تساوي 
يك - يك دو تيم به پايان برسد. شوت رامين رضائيان از محوطه جريمه، دفع رحمتي و برخورد مجدد توپ با بنگستون بازي را به تساوي كشاند. اين گل در آخرين ثانيه‌هاي بازي به ثبت رسيد. با اين تساوي استقلال 22 امتيازي شد و همچنان در صدر جدول باقي ماند. پرسپوليس هم 15 امتيازي شد و در رده ششم باقي ماند. 
تماشاگران ديروز سنگ تمام گذاشتند، از آخرين روزي كه ورزشگاه آزادي كيپ تا كيپ پر شده بود، زمان زيادي مي‌گذرد اما دربي 81 يك دربي 100هزار نفري لقب گرفت، آن هم در روزهايي كه بازي‌هاي ليگ برتر فوتبال ايران با كمترين استقبال روبه‌رو مي‌شود و بازي ملي حساسي مانند مصاف ايران و ژاپن هم كمتر از 30 هزار نفر را به ورزشگاه ‌كشاند. البته استقبال كم تماشاگران براي ليگ امسال نيست و چند سالي مي‌شود كه سكوهاي خالي بازي‌ها توي ذوق مي‌زند و خيلي‌ها مي‌گويند با سطح پايين مسابقات و در روزهايي كه باشگاه‌هاي ايراني كمتر ستاره‌اي كه تماشاگر را از روي سكو نيم‌خيز كند در تركيب‌شان دارند، سبب شده تا استاديوم‌هاي فوتبال هر روز خالي‌تر شود. ديروز روز متفاوتي بود و محسن تركي در حالي سوت شروع دربي را زد كه هواي باراني و ابري تهران هم بهانه‌اي نشد كه آزادي يك دربي كم تماشاگر را در تاريخش ثبت كند و سكوهاي آزادي پس از مدت‌ها حضور 100هزار تماشاگر را به خودش ببيند، در حالي كه نيمي از ورزشگاه آبي بود و نيمي از سكوها قرمز. 
***
استقلالي‌ها راضي بودند و پرسپوليسي‌ها شكايت داشتند. اين واكنش آنها قبل از بازي به انتخاب محسن تركي براي سوت زدن دربي بود. فدراسيون فوتبال ايران با توجه به اشتباهات داوري در هفته‌هاي اول زير فشار قرار داشت و حتي صحبت از حضور داور خارجي به گوش مي‌رسيد اما آنها دوباره به تركي كه بيشترين قضاوت را در دربي در چند سال اخير داشته، اعتماد كردند و او ديروز سوت شروع بازي را زد. دربي 81 مانند بازي‌هاي گذشته دو تيم پر زد و خورد بود و تركي يك بازي پرسوت را پشت سر گذاشت. در برخي از صحنه‌هاي بازي، پرسپوليسي‌ها شديداً به قضاوت تركي اعتراض مي‌كردند و بعد از گل تساوي پرسپوليس، اين هواداران استقلال بودند كه عليه داور شعار دادند تا تركي مانند هميشه يك قضاوت جنجالي را تجربه كند. 
***
هفته يازدهم كه با دربي 81 ديروز آغاز شده بود، امروز با انجام هفت بازي ديگر به پايان مي‌رسد. در بازي‌هاي امروز گسترش فولاد با پديده بازي مي‌كند سياه‌جامگان به مصاف سايپا مي‌رود، صباي قم ميزبان تراكتورسازي است، نفت به ديدار استقلال خوزستان مي‌رود و ملوان با فولاد روبه‌رو مي‌شود. ذوب‌آهن در ديگر بازي اين هفته به ديدار راه‌آهن مي‌رود و سپاهان در اهواز مهمان استقلال خوزستان است.
ارسال نظرات