صدور جواز تأسیس فروشگاه‌های زنجیره‌ای یک روزه شد

معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، ‌معدن و تجارت از امکان پذیری صدور یک روزه جواز تأسیس فروشگاه‌های زنجیره‌ای خبر داد.
کد خبر: ۸۵۸۷۱۸۱
|
۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، « مجتبی خسروتاج » افزود: در راستای بهبود فضای کسب و کار و با توجه به  دستور وزیر صنعت، ‌معدن و تجارت درخصوص کاهش مدت زمان صدور جواز تأسیس، با تدابیر انجام شده از سوی مرکز امور اصناف و بازرگانان، جواز تأسیس فروشگاه‌های زنجیره‌ای از تاریخ 15/7/94 «یک روزه» صادر می‌شود.
وی در ادامه با بیان اینکه ایجاد و تأسیس فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ می‌تواند در توسعه و ساماندهی نظام توزیع تأثیر بسزایی داشته باشد، تصریح کرد: سهم فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای از کل نظام توزیع در کشور با توجه به استقبال جامعه مصرف‌کنندگان باید افزایش یابد.
به گفته خسروتاج؛ به دلیل ساختار نظام خرده‌فروشی در ایران، در حال حاضر سهم  فروشگاه‌های بزرگ و فروشگاه‌های زنجیره‌ای از کل سهم خرده‌فروشی و نظام توزیع در کشور حدود7-5 درصد است و این در حالی است که این سهم در مقایسه با دیگر کشورها که بین 10 تا 85 درصد از توزیع را به خود اختصاص می دهند، بسیار ناچیز است.
وی، صرفه‌جویی در زمان و فراهم بودن شرایط خرید آسان، افزایش کیفیت ارائه خدمات، بهره‌مندی مصرف‌کنندگان از تخفیفات، امکان نظارت و کنترل بیشتر به  خدمات،  افزایش رقابت بین برندهای مختلف، افزایش بهره‌وری و اشتغالزایی و همچنین شفافیت مالی در محاسبات و ارائه گزارشات را به عنوان بخشی از مزیت‌های این فروشگاه‌ها برشمرد.
معاون وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت یادآور شد: در اکثر کالاهای عرضه شده دراین فروشگاه‌ها با تخفیف حداقل 10 درصدی از قیمت نصب شده بر روی کالا  مواجهیم. از این رو، مصرف کنندگان می‌توانند با قیمت رقابتی‌تر و اطمینان بیشتر نسبت به خرید مایحتاج خود اقدام کنند.
وی با بیان اینکه همه این مزایا، کاهش هزینه‌های توزیع و در نتیجه، رضایتمندی بیشتر مصرف‌کنندگان را به دنبال خواهد داشت اظهار کرد: در کل می‌توان گفت هزینه نظام توزیع در فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای به دلیل فاصله کوتاه زنجیره تولید تا مصرف کاهش پیدا می‌کند.
خسروتاج خاطرنشان کرد: نظام بازرگانی داخلی کشور عمدتاً به دلیل تقاضای مصرف‌کنندگان در شرف تغییر و تحولاتی است که سهم تجارت الکترونیکی و بازاریابی در فضاهای مجازی روز به روز گسترده‌تر می‌شود و این توسعه به شدت متأثر از توسعه و رشدی است که بازار تکنولوژی و خدمات IT در دنیا در حال شکل‌گیری است.
وی ادامه داد: ‌از طرفی نباید به آثار و نتایج مثبت حضور واحدهای صنفی در خیلی از مناطق که باعث راحتی مصرف کنندگان در دستیابی به کالاهای مورد نیاز آنهاست، غفلت کرد و جایگاه آنها را مهم ندانست و در شرایط امروزی کشور بعضاً از مزیتهای رقابتی بالایی برخوردارند. موضوع اصلی تغییرات نسبی در سهم  و جایگاه انواع تکنیک‌های کالارسانی به مردم است که در کشور در حال تغییر است.

ارسال نظرات