مدیرعامل شرکت پتروشیمی بین‌الملل خبر داد
مدیرعامل شرکت پتروشیمی بین‌الملل خبر داد: تاکنون در دیدار با مقام‌های مختلف خارجی طی ماه‌های اخیر، بیش از همه بر سر مسأله نحوه بازپرداخت فاینانس‌ها با کشور آلمان به نتیجه رسیده‌ایم.
کد خبر: ۸۵۸۷۱۵۵
|
۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، عیسی مشایخی گفت: افزون بر تغییر شرایط سیاسی، تعدیل شرایط اقتصادی نیز در محیط فعالیت سرمایه‌گذاری‌ها و تأمین منابع مالی تاثیرگذار است و در این مسیر صنعت پتروشیمی ایران آماده جذب سرمایه گذاری های جدید است.

وی همچنین با تأکید بر این که پس از اعلام موارد بانکی، همه در خط سبقت برای حضور در صنعت پتروشیمی ایران قرار می‌گیرند،گفت: در شرایط کنونی نمی‌توان پیش‌بینی مشخصی از فضای تأمین مالی داشت؛ هم اکنون در مذاکراتی که انجام دادیم، بیش از همه بر سر مساله مدیریت بازپرداخت ها و نه فاینانس جدید، به ویژه با شرکت های آلمانی به توافق رسیده ایم.

پیش از این امیرحسن فلاح، مشاور فاینانس و مدیر توسعه سرمایه گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی نیز با تشریح مذاکرات خود با شرکت های خارجی  در ماه های اخیر گفته بود: به نظر می رسد شرکت های آلمانی و ژاپنی از هر شرکت دیگر برای حضور دوباره در صنعت پتروشیمی ایران راسختر هستند.

وی با اشاره به مذاکره این شرکت طی یک ماه اخیر با شرکت‌های انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، اتریشی، ژاپنی،کره‌ای و اسپانیا برای حضور دوباره در صنعت پتروشیمی ایران، گفت: در این مذاکرات دو طرف برای تامین منابع مالی و انتقال فناوری های روز دنیا به ایران ابراز علاقه کرده اند. همچنین در مذاکرات با طرف‌های خارجی بر این نکته تأکید داریم که شرکت های ایرانی با توجه به افزایش توانمندی می توانند شریک خوب و قدرتمندی برای آنها باشند.

ارسال نظرات