معاون امور آب و آبفای وزارت نیرو از پیشنهاد 25 هزار میلیارد ریال برای آب‌رسانی روستایی در بودجه سال آینده خبر داد.
کد خبر: ۸۵۸۷۰۶۶
|
۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۳

به‌گزارش خبرگزاری بسیج، رحیم میدانی در حاشیه بازدید از سد مخزنی شهرستان مرزی درمیان، با اعلام این خبر اظهار داشت: تامین آب شرب مردم در مناطق کم‌آب کشور از جمله چالش‌هایی است که دولت با تمام توان در صدد رفع آن است.

وی از سازمان مدیریت و برنامه ریزی خواست، در تخصیص منابع مالی به طرح تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی که اهمیت زیادی دارد، توجه ویژه شود.
میدانی افزود: هم اکنون بیش از 50 درصد منابع آب کشور از محل منابع آب زیرزمینی تامین می‌شود و سالانه 50 میلیارد مترمکعب از منابع آب زیرزمینی به مصرف می‌رسد.
وی حجم مخزن سدهای کشور را حدود 48 میلیارد مترمکعب عنوان کرد و گفت: سالانه دو میلیارد مترمکعب آن تبخیر می‌شود.
معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا با تاکید براینکه درگذشته نمی شد با اعتبار قطره چکانی معضل کم آبی روستاها را رفع کرد، یادآور شد: امسال توجه ویژه ای در تخصیص اعتبار به بخش آب روستایی شده است.
میدانی با بیان اینکه در سال 93 تنها دو هزار میلیارد ریال اعتبار برای آب‌رسانی به روستاها در نظر گرفته شده بود، گفت: این میزان در سال جاری به 20 هزار میلیارد ریال افزایش یافت که 600 میلیارد ریال آن به خراسان جنوبی اختصاص می‌یابد.
وی یادآور شد: اگر سه سال متوالی سالانه دو هزار میلیارد ریال اعتبار برای آب‌رسانی به روستاها در نظر گرفته شود می‌توان در این مدت 760 مجتمع آب‌رسانی روستایی احداث کرد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر افزون بر شش هزار روستا با تانکر آبرسانی می شود، گفت: با احداث مجتمع های آبرسانی در سه سال آینده در صورت تخصیص اعتبار مشکل آبرسانی به روستاها رفع می شود.
وی گفت: همچنین در بودجه سال 95 نیز 25 هزار میلیارد ریال برای آبرسانی روستایی پیشنهاد شد تا بتوان معضل کمبود آب شرب را در روستاها رفع کرد.
وی ادامه داد: خراسان جنوبی نیز با مشکل آب رو به روست و بیشتر مصارف آب شرب استان از منابع آب زیر زمینی است.
به گفته معاون وزیر نیرو، خراسان جنوبی جزو استان‌های کم آب کشور است و از طرفی همه استان ها نیازمند توسعه در بخش های مختلف و ایجاد اشتغال هستند.
وی افزود: سیاست دولت این نیست که روستاها خالی از سکنه شود و مهاجرت روستاها به شهر افزایش یابد.

ارسال نظرات