عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت:

شرکت‌های دانش بنیان محور برنامه ریزی اقتصادی کشور

شرکت‌های دانش بنیان امروزه یک واقعیت انکار ناپذیر در اثرگذاری بنیانی و اصولی روی اقتصاد هر کشور است بی‌توجهی به آن خسارت جبران‌ناپذیری به اقتصاد کشورشان وارد می‌کند.
کد خبر: ۸۵۸۷۰۳۸
|
۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۸

ابراهیم نکو عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: شرکت‌های دانش بنیان امروزه یک واقعیت انکار ناپذیر در اثرگذاری بنیانی و اصولی روی اقتصاد هر کشور است یعنی کشورهایی که در این موضوع برنامه ریزی نداشته باشند به ازای یک روز ماه‌ها خسارت بر اقتصاد کشورشان وارد می‌کنند و در طولانی مدت دیگر قابل جبران نمی‌باشد از رقابت با سایر کشور.

وی افزود: در اقتصاد جهانی بعضی مسائل پررنگ‌تر مشاهده می‌گردد با توجه به تجربیات و سابقه بالای کشور در شرکت‌های دانش بنیان موفقیت‌هایی کلانی به دست آورده شده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای اینکه این شرکت‌ها از حالت تدافعی به حالت تهاجمی در بازارهای بین‌المللی ورود پیدا نماید باید ریز مسائل مرتبط با شرکت‌های دانش بنیان بیشتر بررسی و اعتبارات لازم و حمایت کافی از طرف دولت که در بودجه سال 94 و 95 بیشتر مورد توجه قرار گیرد که تأثیرات در کلیه سطوح اقتصادی و اقتصاد مقاومتی را با افق روشن رو به رو کند.

 وی خاطرنشان کرد: کارشناسان در اصول ابلاغی در اقتصاد مقاومتی کلیه کشور را به تحرک وا می‌دارند که بتوانند تغییرات جامع از شرکت‌های کلاسیک به شرکت‌های دانش بنیان داشته باشند تا به مرگ تدریجی مبتلا نگردند و برای رقابت در تجارت جهانی باید مدرن‌تر از گذشته عمل نمایند.
ارسال نظرات