تعرفه‌های کمتر گمرکی موجب تشویق فعالان اقتصادی

کارشناس اقتصادی گفت: سیاست‌های پولی موجب تشویق هر چه بیشتر تولیدکنندگان است.
کد خبر: ۸۵۸۷۰۳۶
|
۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۶
به گزارش خبرگزاری بسیج، حسین وکیلی کارشناس اقتصادی ، در خصوص سیاست‎های غیرپولی و عوامل اثرگذار بر آن گفت: سیاست‌های غیرپولی با سیاست‌های مدیریتی و بازار سرمایه ارتباط متقابلی دارد.

وی با اشاره به روند جذب سرمایه در بورس گفت: زمانی سرمایه‌های کوچک در بازار سرمایه به بورس تبدیل می‌شود که افراد یک جامعه با خرید سهام شرکت‌های بزرگ شروع به خریداری می‌کنند و نهاد بورس را پایه‌گذاری می‌کنند و در نتیجه با مدیریت صحیح موجب رشد اقتصادی می‌شوند.

وی افزود: گزینه دیگر سیاست‌های مالیاتی و گمرکی است سود تسهیلات و یا سود پس انداز و میزان واگذاری وام‌ها توسط بانک مرکزی به گونه‌ای مدیریت شود که با توجه به قوانین و مقررات و شرایط حاکم بر این فضا مقررات و قوانین مالیاتی کمتری به فعالان اقتصادی تحمیل شود و با خروج از رکود به سمت رونق سوق پیدا کند و با مالیاتی کمتری به دوش تولیدکنندگان و فعالان باشد و موجب تشویق هر چه بیشتر فعالان گردد.

وی در ادامه گفت: برای واردات مواد اولیه واحدهای تولیدی با قیمت کمتر و مشوقی است برای تولیدکنندگان و فعالان که کالاها و مواد اولیه خود را با تعرفه‌های پایین‌تر وارد کنند و با معافیت‌های موجود دست به تولید تمام شده کمتری بزنند.

اینها تماما شرایط و ضوابط سیاست‌های غیرپولی هستند که به گونه‌ای باعث تشویق تولیدکنندگان داخلی شده و مجپوجب رونق بازار داخل می‌گردد.

وی در پایان تصریح کرد: آمارها و ارقام موجود با توجه به شرایط خروج از رکود و اشتغال آمارهای ضد و نقیضی است که از طرف اشخاص و سازمان‎‌های مختلف داده می‌شود اگر آمارها با واقعیت مواجه باشند بهتر است.
ارسال نظرات