امام جمعه اردکان با اشاره به اینکه مراسم روز ملی مبارزه با استکبار جهانی امسال باید پر شورتر برگزار گردد گفت: سیزده آبان یکی از مظاهر استکبار ستیزی است.
کد خبر: ۸۵۸۶۹۹۹
|
۰۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان؛ حجه الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر در خطبه های نمازجمعه این هفته با اشاره به نامه رهبر معظم انقلاب در مورد برجام اظهار داشت: روح نامه، دعوت همگان به اتحاد و همبستگی و جلوگیری از اختلاف و دو قطبی شدن مردم در موضوع برجام است.

وی افزود: عبارت های نامه بسیار مهم و تاریخی رهبر معظم انقلاب به ریاست محترم جمهور بسیار دقیق بود و روح حاکم بر نامه ایشان وحدت آفرینی و جلوگیری از دو دستگی در داخل، بدبینی به دشمن، حفظ روحیه استکبار ستیزی و همچنین بستن راه های نفوذ دشمن از طریق برجام است.

امام جمعه اردکان تصریح کرد: امام و رهبر بزرگوار ما موضوع برجام را بدون افراط و تفریط نه مانند برخی از افراد فاجعه و پایان انقلاب دانستند و نه به زعم برخی دیگر فتح الفتوح و پیروزی بر دشمن دانستند بلکه برجام را مشروط کردند که اگر این شرایط رعایت شود می توان برجام را پیاده کرد.

وی گفت: یکی دیگر از نکات این نامه که باید مورد توجه قرار گیرد حفظ روحیه استکبار ستیزی است و ما حتی اگر برجام را پیاده کنیم نباید نسبت به دشمن خود خوش بین باشیم.

حجه الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر اظهار داشت: یکی از شرایط پیاده شدن برجام رفع کامل تحریم ها است و هدف از مذاکره رفع تحریم ها بوده است لذا یکی از شرط های اجرای آن این است که تمام تحریم ها لغو شود و ملت ما باید هم کتباً و هم عملاً لغو تحریم ها را ببیند تا پایبند به این قرارداد برجام باشد.

خطیب جمعه اردکان در ادامه خطبه ها با اشاره به اهمیت برگزاری مراسم روز ملی مبارزه با استکبار جهانی اظهار داشت: امسال باید مراسم سیزده آبان پرشورتر برگزار شود تا دشمنان فکر نکنند ملت ما به بهانه برجام دست از استکبار ستیزی و شعار مرگ بر آمریکا برداشته اند.

وی افزود: دشمنان باید بدانند ملت بزرگ ایران هیچگاه و در هیچ شرایطی دست از یاری و دفاع از مظلومان و دشمنی با ظالمان بر نخواهد داشت.

حجه الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر گفت: مظلومان زمان ما ملت بی پناه یمن، سوریه، عراق و فلسطین هستند و ظالمان زمان ما هم آمریکا، اسرائیل و آل سعود هستند و ما هیچگاه دست از دشمنی خود با استکبار بر نمی داریم و با هیچ قراردادی دست از یاری مظلومان بر نخواهیم داشت.

وی افزود: سیزده آبان یکی از مظاهر استکبار ستیزی است و ما باید هرچه با شکوه تر این مراسم را برگزار کنیم.

امام جمعه اردکان در ادامه با اشاره به تبلیغات منفی مبنی بر حذف شعار "مرگ بر  آمریکا" تصریح کرد: برخی می خواهند القا کنند و حتی بر زبان می آورند که علت تحریم ها، مشکلات و فشارهای اقتصادی بر ملت ایران شعار مرگ بر آمریکاست و با این تبلیغات می خواهند مردم را از این شعار پر افتخار که عمل به دستور قرآن است بازدارند.

وی افزود: اگر شعار مرگ بر آمریکا علت تحریم هاست چرا کشورهایی مانند سوریه، روسیه، چین و کوبا که شعار مرگ بر آمریکا سر نداده اند تحت تحریم آمریکا و استکبار جهانی قرار گرفته اند؟

امام جمعه اردکان گفت: ما با شعار مرگ بر آمریکا اعلام می کنیم که نمی خواهیم سرنوشت ما مانند سرنوشت کشورهای همسایه بشود و امنیت ما از بین برود و زیر سلطه استکبار برویم.

وی افزود: شعار مرگ بر آمریکا برگرفته از قرآن است و همه این فشارها و تحریم ها بخاطر ایستادگی ملت ایران بر آرمان های اسلام و قرآن و ادامه دادن راه شهداء و امام راحل است.

امام جمعه اردکان اظهار داشت: ما اعلام می کنیم که هرگز زیر بار ذلت دشمنان نمی رویم و تا پای جان راه امام و شهداء و راه عزت حضرت امام حسین (ع) را ادامه خواهیم داد.

وی در بخش پایانی خطبه ها با استناد به آیات قرآن بر لزوم آمادگی کامل دفاعی در برابر دشمن تاکید کرد و از همه کسانی که در اجرای رزمایش سپاه و بسیج زحمت کشیده اند تقدیر و تشکر کرد و افزود: آمادگی نیروهای مسلح موجب ایجاد رعب و وحشت در دل دشمن و تأمین امنیت کشور خواهد شد و دشمنان چشم طمع به این کشور و ملت نخواهند داشت.

حجه الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر با اشاره به تدفین پیکر مطهر دو شهید گمنام در شهرستان اردکان از عموم مردم ولایتمدار و شهیدپرور دعوت کرد در مراسم تشییع این شهدای بزرگوار شرکت کنند.

بیان آثار غیبت در زندگی و تشکر از مردم بخاطر حضور پرشور در مراسم عزاداری محرم و و همچنین تقدیر از هیئت هایی که علاوه بر برگزاری مراسمات پرمحتوا مسائل شرعی بویژه عدم ذبح حیوانات در معابر را رعایت کردند از دیگر مباحثی بود که امام جمعه اردکان به آنها پرداخت.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                               

 

ارسال نظرات