خبرهای داغ:
امام جمعه تویسرکان مطرح کرد

13 آبان مصداق بارز شعار «مرگ بر آمریکا»

امام جمعه تویسرکان گفت: 13 آبان نعمت بزرگ و فرصت مناسبی برای مبارزه با استکبار جهانی و مصداق بارز شعار «مرگ بر آمریکا» است.
کد خبر: ۸۵۸۶۹۵۶
|
۰۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۵
13 آبان مصداق بارز شعار «مرگ بر آمریکا»به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام مرتضی موحدی در خطبه های نماز جمعه این هفته تویسرکان به اشاره به نزدیک بودن 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی بیان داشت:تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه در 13 آبان سال 43، 13 آبان سال 57 که روز دانش‌آموز نام گرفت و تسخیر لانه جاسوسی در 13 آبان سال 58 عنوان این سه واقعه تاریخی است که نمی‌توان هیچ یک را از نظر اهمیت نسبت به دیگری اولی تر دانست چرا که هر کدام در دوره وقوع تاثیر گذاری خاص خود را داشته و شرایط را به نحوی تغییر داده‌اند.

وی اظهار کرد: 13 آبان نعمت بزرگ و فرصت مناسبی برای مبارزه با استکبار جهانی است و باید دانست امریکا بزرگترین مستکبر جهان است، چرا که امام خمینی(ره) در این باره فرمودند؛چه در جنگ و چه در صلح بزرگترين ساده انديشى اين است كه تصور كنيم جهانخواران خصوصاً امريكا و شوروى از ما و اسلام عزيز دست برداشته اند؛ لحظه اى نبايد از كيد دشمنان غافل بمانيم.

خطیب نماز جمعه تویسرکان با بیان اینکه در نهاد و سرشت آمريكا و شوروى كينه و دشمنى با اسلام ناب محمدى(ص) موج مى زند، افزود: گرچه در راهپیمایی های روز قدس و 22 بهمن شعار اصلی ملت ما «مرگ بر امریکا» است، اما مصداق بارز آن در 13 آبان شکل می گیرد و در این روز ویژه تر همه «مرگ بر امریکا» سر می دهند.

وی تصریح کرد: شعار «مرگ بر امریکا» برگرفته از آموزه‌های قرآنی و دینی است چرا که از دستورات قرآن کریم این است که در برابر هرگونه ظلم و ستم باید ایستادگی کرد و شعار «مرگ بر امریکا» همان ایستادگی در برابر ظلم و جور است.

موحدی با تأکید بر اینکه 13 آبان روز ویژه مرگ بر امریکا است، گفت: آن زمان که امریکا در ظاهار قدرت داشت نتوانست در برابر اراده و عزم راسخ ایرانیان آزاد بیایستد چه رسد به امروز که دیگر قدرتی ندارد و نمی تواند رجزخوانی کند.

وی با اشاره به اینکه دعوت به راهپیمایی 13 آبان دعوت به معروف است، عنوان کرد: این روز فرصت مناسبی استتا حسینیان زمان در برابر یزدیدیان زمان بایستند و دنیا این ایستادگی را با چشمان خود بیش از پیش ببیند.

امام جمعه تویسرکان به سالروز شهادت حسین فهمیده نوجوان 13 ساله بسیجی در هشتم آبان اشاره کرد و گفت: رشادت و از خودگذشتگی شهید فهمیده گونه ای بود که امام خمینی(ره) این نوجوان رشید را رهبر خود می دانستند.

وی در ادامه بااشاره به خرافات و بدعت های وارد شده در عزاداری ها، افزود: متأسفانه غرب با بهره گیری از ساده اندیشی، جهالت و دنیاطلبی برخی از به ظاهر مسلمانان به دنبال ترویج شیعه لندنی هستند تا با اعمال ورفتاری همچون قمه زدن چهره ای خشن و بی رحم از اسلام نشان دهند.

موحدی تصریح کرد: دشمنان اسلام برای رسیدن به مقاصد و خواست‌های شوم خود و به تصویر کشیدن چهره ای خشن تروریست پرور از اسلام، در میان شیعیان، شیعه لندنی که اقدامات سخیفی همچون قمه زدن در عزاداری و فحاشی را ترویج می دهند و در میان اهل سنت به دنبال تربیت گروه داعش که زائیده امریکا، انگلیس و صهیونیست است، هستند.

وی گفت: دشمنان اسلام به دنبال آن هستند تا به مردم دنیا به دروغ نشان دهند که شیعه و سنی که اسلام را تشکیل می دهند به خودشان رحم نمی کنند چه رسد به سایر افراد، از این رو شیعه لندنی را در میان شیعیان و داعش را در میان اهل سنت تربیت می کنند.
امام جمعه تویسرکان با تأکید بر اینکه استکبار جهانی و صهیونیست به دنبال تفرقه اندازی بین شیعه و سنی است، افزود: آنان می خواهند با تعصبی نشان دادن دو جریان اسلام، حققیت اسلام ناب محمدی(ص) را از مردم دنیا بگیرند.

وی عنوان کرد: چگونه می شود که برخی به دستور اسلام و قرآن عمل نمی کنند و به جای قبول داشتن اولیاء خدا از جمله امام خمینی(ره) و سید حسن نصرالله و حقیقت جمهوری اسلامی ایران، به دنبال انگلیس خبیث، امریکای جنایتکار و صهیونیست کودکش به راه افتاده اند.

موحدی افزود: آنانی که امریکا با آن همه جنایت را قبول دارند به آیات الهی عمل نمی کنند چرا که در قرآن کریم تبعیت از کافر و ظالم نهی شده است و باید دانست یکیاز مهمترین درس های عاشورا درس ظلم ستیزی است.

وی تصریح کرد: ظلم ستیزی به این معنا است که جریان حسینی همیشه در برابر جریان یزدی زمان ایستادگی می کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار