نماینده ولی‌فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز مطرح کرد
نماینده ولی‌فقیه در خوزستان با بیان اینکه دعای ندبه، زیارت عاشورا و خطبه فدکیه را راه‌گشای امروز جهان تشیع معرفی می‌کرد، بیان داشت: ملت ایران تابع ولی‌فقیه خود است.
کد خبر: ۸۵۸۶۹۴۱
|
۰۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت‌الاسلام میراحمدرضا حاجتی شب گذشته در چهارمین شب مراسم عزاداری دهه دوم محرم در دفتر امام جمعه همدان با اشاره به فواید صلوات بیان داشت: صلوات باعث استجابت دعاها خواهد شد و دعا به مقام اجابت نمی‌رسد مگر اینکه صلوات مورد قبول حق تعالی قرار گیرد بنابراین قبل و بعد از دعا باید برای استجابت آن صلوات فرستاده شود.

وی ادامه داد: فردی که مجلس عزای اباعبدالله(ع) حاضر می‌شود بر بال ملائک قرار گرفته و در بارگاه ایشان قرار دارد چراکه زیارت ایشان معارف الهی را بر هر فردی منتقل می‌کند.

امام جمعه شهر اهواز که دعای ندبه، زیارت عاشورا و خطبه فدکیه را راه‌گشای راه امروز جهان تشیع معرفی می‌کرد، بیان داشت: ملت ایران سرا پا تابع ولی‌فقیه خود است و اجازه نمی‌دهد که همانند دوران پس از رسول خدا(ص) سلاله پاکش تنها بماند.

وی عنوان کرد: شعار آنانی که در اردوگاه انتظار قرار دارند «لبیک یا حسین» است همانطور که امام خمینی(ره) نتیجه مکتب حسینی بود و تحلیل گران بزرگ سیاسی از درک این شخصیت بزرگ تاریخ بازماندند چراکه وی فردی بود که حمله عراق به کویت و فروریختن امپراطوری شوروی را پیش‌بینی کرد.

حاجتی با بیان اینکه امام خمینی(ره) عاشورا را یک میتینگ سیاسی می‌دانست، اظهار داشت: میتینگی که پیام عاشورای حسینی را به همراه دارد.

وی با اشاره به اینکه جاسوسان دستگاه‌های امنیتی اروپا در اوایل دوران حمله عراق به ایران دور هم جمع شدند تا چرایی مقاومت ملت ایران را بیابند، بیان داشت: همه به این نتیجه رسیدند تا زمانی که فرهنگ شهادت در بین ایرانیان وجود دارد نمی‌توان آن‌ها را شکست داد.

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز افزود: یکی از بزرگ‌ترین مراکز شیعه شناسی جهان در تلاویو مرکز اسرائیل قرار دارد و فرهیختگان آن به این نتیجه رسیده‌اند تا حسین (ع) را از فرهنگ تشیع نگیرند این مکتب خاموش شدنی نیست.

وی عنوان کرد: اکنون در نیجریه ۱۲ میلیون نفر به دست یک روحانی که در قم درس‌خوانده شیعه شده‌اند کمااینکه سردار همدانی نیز لشکر ۱۰۰ هزار نفری از مدافعان حرم را تربیت کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات