خبرهای داغ:
رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور مطرح کرد؛

تاکید رهبری بر داشتن روحیه بسیجی برای آمادگی کشور در برابر تهدیدات

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور گفت: رهبر معظم انقلاب تاکیدات فراوانی مبنی بر آمادگی برای کل دستگاه‌های اجرایی در برابر تهدیدات صادر کردند و داشتن روحیه بسیجی با اطمینان‌بخشی برای آمادگی همه کشور در برابر تهدیدات از دیگر مواردی بود که ایشان بر آن تاکید داشتند.
کد خبر: ۸۵۸۶۸۷۲
|
۰۸ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، سردارغلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور در دیدار با آیت‌الله نوری همدانی که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد با اشاره به اساسنامه سازمان پدافند غیر عامل افزود: این اساسنامه تکالیف قانونی و تشکیل سازمان و برنامه دستگاه‌ها را نسبت به این موضوع تعیین می‌کند.

وی ادامه داد: این اساسنامه پس از تهیه خدمت رهبری تقدیم شد و ایشان آن را تصویب کردند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور اضافه کرد: این اساسنامه برنامه‌ها و رویکرد‌های جدیدی برای همه دستگاه‌های اجرایی دولتی، شهرداری و... ایجاد می‌کند.

جلالی در خصوص وظایف سازمان پدافند غیرعامل یادآور شد: بنا به فرموده رهبری سازمان پدافند غیرعامل مسئولیت پایش، رصد و پیگیری تهدیدات و تغییرات این تهدیدات و بررسی تاثیر این تهدیدات و پیامدهای آن بر مردم و کشور را بر‌عهده دارد.

وی تاکید کرد: پدافند یعنی مصون‌سازی کشور یا مصونیت یک بخش به شکلی که اگر تهدیدی محقق شود کشور هیچ آسیبی نبیند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب تاکیدات فراوانی مبنی بر آمادگی برای کل دستگاه‌های اجرایی در برابر تهدیدات صادر کردند و داشتن روحیه بسیجی با اطمینان‌بخشی برای آمادگی همه کشور در برابر تهدیدات از دیگر مواردی بود که ایشان بر آن تاکید داشتند.

جلالی ابراز کرد: با توجه به اساسنامه پدافند غیر عامل یک نهاد حاکمیتی، لشکری و کشوری تعیین شده که اجرای برنامه‌هایی در هفته پدافند غیر عامل با موضوع پدافند در همه دستگاه‌ها از جمله وظایف و اقدامات ما بود.

وی اذعان کرد: پدافند غیر عامل تلاش می‌کند ایده‌ها و سیاست‌های دفاعی و پدافندی را در همه حوزه‌ها پیاده‌سازی کند و همچنین باید در صورت بروز هر گونه تهدید یا مشکلی اثر تهدید را به صفر رسانده یا به شدت کاهش دهد.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور با اشاره به برخی اقدامات این سازمان در هفته پدافند غیر عامل افزود: در این هفته رزمایش‌هایی برای اجرا در اجزای مختلف کشور پیش‌بینی شده بود.

جلالی اضافه کرد: در این هفته برای 700 مدرسه آموزش، سازماندهی، تمرین و رزمایش برگزار شد تا در صورت بروز حادثه بتوانند حادثه را مدیریت کنند.

وی از اجرای رزمایش قطع برف در مراکز پر اهمیت خبر داد و گفت: همچنین رزمایش مربوط به حوزه پدافند شیمیایی در شهری مثل ماهشهر که قطب شیمیایی برای کشور است برای جلوگیری از آسیب‌های شیمیایی برگزار شد.

رئیس سازمان پدافند غیر‌عامل کشور یادآور شد: تلاش داریم با مجموعه اقدامات و برنامه‌های مختلف آمادگی اجزای دستگاه‌های مختلف کشور را در برابر هر‌گونه تهدید و حادثه ارزیابی، کنترل و ارتقا دهیم.

ارسال نظرات