رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت خبر داد:

تدفین دو شهید گمنام در دانشگاه آزاد اسلامی رشت

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت گفت: این واحد دانشگاهی در دهه پایانی آبانماه سال جاری از برکت وجود دو تن از شهدای گمنام دفاع مقدس بهره مند خواهد شد.
کد خبر: ۸۵۸۶۸۶۱
|
۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، علیرضا امیرتیموری در جلسه شورای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان که در سالن جلسات این دانشگاه برگزار شد، ضمن تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان دو عالم حضرت سیدالشهدا (ع)، وجود شهدا را یک جایگاه و منزلت بزرگ برای ایران اسلامی دانست و اظهار کرد: توجه به این مجموعه عظیم و بزرگ ایثار و شهادت که یکی از اسوه‌های پایداری نظام است ما را بر آن داشته تا در تمامی برنامه‌ها همواره با یاد شهدا و حافظ دستاورد آنها باشیم.

وی ضمن تاکید بر حمایت از انقلاب اسلامی تصریح کرد: جوانان باید حامی ولایت فقیه و رهبر معظم انقلاب باشند و در این راه واهمه ای نداشته باشند تا دشمن نتواند به خود اجازه دخالت در امور جمهوری اسلامی ایران را دهد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت به نقش رهبری و کلیدی مقام معظم رهبری در موضوع برجام اشاره کرد و مراتب قدردانی جامعه دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان را از مقام عظمای ولایت اعلام داشت و تأکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی هرگز رهبر انقلاب را تنها نخواهد گذاشت و همواره پشتیبان ولایت بوده و خواهد بود.

امیرتیموری ضمن برشمردن اهمیت برگزاری به موقع نماز در واحدهای دانشگاهی تأکید کرد: باید ستاد اقامه نماز در واحدهای دانشگاهی فعال شده و مسئولین فرهنگی واحدها با رصد خود از کم رنگ شدن آن جلوگیری کنند.

وی از تدفین پیکر پاک دو شهید گمنام در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت خبر داد و  تصریح کرد: پس از پیگیری های مداوم و طی بازدید سردار باقرزاده، فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از دانشگاه ازاد اسلامی واحد رشت این واحد دانشگاهی در دهه پایانی آبانماه سال جاری از برکت وجود دو تن از شهدای گمنام دفاع مقدس بهره مند خواهد شد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با اشاره به انتخابات پیش رو افزود: دانشجو و دانشگاه باید سیاسی باشد و تلاش ما بر این است که با بالا بردن خرد و شعور سیاسی در دانشجویان و اساتید دانشگاه را به یک دانشگاه سیاسی تبدیل کنیم ولی حق نداریم به نفع هیچ یک از جریانات موضع گیری کنیم.

امیرتیموری با اشاره به پیش بینی برنامه های فرهنگی دانشگاه های آزاد اسلامی استان گیلان، اضافه کرد:  همایش « حضرت امام (ره) و جوانان» در اوائل سال آینده با مشارکت واحدهای دانشگاهی استان و دیگر دستگاه ها و سازمان ها در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار خواهد شد .

وی یادآور شد: بمناسبت 11 آذر سالروز شهادت بزرگ سردار گیلانی میرزا کوچک خان جنگلی، مراسم ویژه ای برگزار می شود..                                                       

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین علی کریمیان مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی استان گیلان ضمن تسلیت ایام گفت: ما افتخار آن را داریم که در یک کشور کاملا شیعی با رهبری مقتدرانه مقام معظم رهبری زندگی کنیم و آنقدر توانسته ایم الهام بخش در جهان باشیم که دشمنان را مجبور به ایران هراسی کرده ایم.

وی افزود: ارتقای فرهنگی در دانشگاه ها محصول همتی است که مسئولین فرهنگی واحدهای دانشگاهی در کارهای فرهنگی با ترویج فرهنگ شیعی ترویج کرده اند .

دکتر کریمیان ادامه داد: آنچه امروز مهم است باید بتوان فرهنگ تشییع را در جامعه رواج داد که نمازخانه ها و مساجد پایگاه های بسیار مناسبی برای ترویج این فرهنگ است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار