خبرهای داغ:
سردار ابوحمزه در یادواره شهدای عبدالرحیم قهاوند:
فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان شهدا را تبلور و تجلی اطاعت مردم از امام زمان خود خواند و گفت: آنان شاگردان برترین مکتبی هستند که ضمن قبولی از آزمون الگوهای نهضت مردمی در جهان هستند.
کد خبر: ۸۵۸۶۸۵۴
|
۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار غلامعلی ابوحزه در یادواره شهدای روستای عبدالرحیم که با حضور دو تن از شهدای گمنام که در مسجد امام حسین (ع) روستای عبدالرحیم برگزار شد با اشاره به اینکه جنگ تمام شد ولی باب ایثار و شهادت هیچگاه بسته نمی‌شود، اظهار داشت: استان و شهر همدان در این ایام به وجود شهدای مدافع حرم عطرآگین بود؛ سردار شهید حاج حسین همدانی که حضور مردم در مراسم تشییع و خاکسپاری وی بی نظیر بود و سایر شهدای مدافع حرم همدان گواه شهید پروری، دارالمؤمنین و دارالمجاهدین بودن این شهر است.

وی بیان کرد: هر شخصی می‌تواند به میزان توانایی خود باب ایثار را داشته باشد و به عنوان ایثارگر مطرح شود چرا که ایثارگر به معنی کسی است که اراده خداوند را بر اراده خود و اراده بندگان خدا را بر اراده خود مقدم می‌دارد.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان بیان داشت: یادواره و مجالس برای شهدا نشستی برای عقاید و ارزش‌های ما است.

وی افزود:امروز اگر این مردم ولایتمدار بخواهند به مولا و آقای خویش اقتدا کنند باید از راهی که شهدا توصیه کرده‌اند پیروی کنند و از رهبری و ولایت فقیه تبعیت همه جانبه داشته باشند.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان در رابطه با اعتقاد به ولایت در شیعه اظهار داشت: شیعه اولی الامر را معصوم می‌داند، اما در مذاهب دیگر اسلام حاکم غیر معصوم اولی الامر محسوب می‌شود و این بدعت باعث شده است که سرنوشت جهان اسلام این‌گونه رقم بخورد که حکام فاسد کشورهای عربی در پس این پرده دست به هر جنایت و خیانتی بزنند.

وی به قیام حضرت سید الشهدا(ع) اشاره کرد و دامنه این قیام را در انقلاب اسلامی کشاند و افزود:مردم ما نشان دادند که پیرو واقعی امام هستند و در اطاعت از ولی فقیه حاضرند از جان و مال و فرزندان خود بگذرند.

ابوحمزه شهدا را تبلور و تجلی اطاعت مردم از امام زمان خود خواند و گفت:اینها شاگردان برترین مکتبی هستند که ضمن قبولی از آزمون الگوهای نهضت مردمی در جهان می باشند.

وی با بیان اینکه شهدا عالم طبیعت را کنار زدند، ادامه داد: چیزی که در یادواره شهدا باید مورد توجه قرار گیرد پلاک و عکس نیست و با گذشت 25 سال از دفاع مقدس هنوز وارد عمق شخصیت شهدا نشده ایم.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان با بیان اینکه چیزی که شهدا را اوج داد توپ، تانک و تجهیزات نبود، ابراز داشت: هنوز شهدا را نشناخته‌ایم و نمی‌دانیم شهدا چکار کردند و هنوز سرگرم عملیات ها، عکس ها، فبلم‌ها و غیره هستیم ولی شهدا این چیز ها نیستند.

وی با بیان اینکه کسانی که شهید شدند قطعا راهی را ادامه داده اند که به این مقام رسیده اند، بیان کرد: باید دید شهدا چکاری انجام دادند که محبوب خداوند شدند.

ابوحمزه با بیان اینکه یادواره شهدا باید تلنگر ها و درس عبرت هایی بدهد و در قلوب تحول ایجاد کند، اظهار داشت: اگر برگزاری یادواره شهدا در قلوب تحول ایجاد نمی کند به این معنی است که راه را درست انتخاب نکرده ایم.

وی با بیان اینکه هرکس می خواهد شهید و شهادت را بشناسد باید امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری را بشناسد، ادامه داد: امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری کلید راهیابی به شخصیت شهدا هستند و باید دید امام خمینی(ره) چه کار کرد که امام شد.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با بیان اینکه هر برنامه ای که باید و نام شهدا برگزار می شود چون روح و یاد شهدا در آن وجود دارد برنامه فضای معنوی به خود می گیرد، اظهار داشت: گاهی سوال می شود که این همه اصرار بر برگزاری یادواره شهدا چیست و آیا شهدا به این یادواره ها نیاز دارند.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات