خبرهای داغ:
جانشین سازمان پداند غیر عامل :

باید مراقب باشیم دشمن برتصمیم سازان و تصمیم گیران کشور نفوذ نکند

جانشین سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: رهبر انقلاب تأکید داشتند که مراقب باشیم دشمن بر تصمیم سازان و تصمیم گیران کشور نفوذ نکند و این از طریق انتخابات افرادی که روحیه انقلابی دارند صورت می گیرد نه افراد ضعیف و مذبذب.
کد خبر: ۸۵۸۶۸۴۳
|
۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۵

سردار غلامعلی حیدری در همایش پدافند غیر عامل در سپاه صاحب الزمان (عج) که با حضور فرماندهان و سرحلقه های صالحین بسیج بر گزار شد گفت :پدافند غیر عامل به معنی دفاع غیر مسلحانه است که مربوط به آحاد جامعه می شود و بسیج باید نقش اساسی را در آن ایفا کند.

و با بیان این که پدافند غیر عامل باعث کاهش آسیب پدیری و ارتقاع پایداری ملی می شود افزود در برخی کشور ها به پدافند غیر عامل به صورت جدی پرداخته شده و قوانین بسیار سختگیرانه ای در زمینه های مختلف وضع شده است.

جانشین سازمان پدافند غیر عامل عنوان کرد :پدافند غیر عامل مطلب جدیدی نیست و وقرن ها پیش در نوع معماری ما رعایت می شده به عنوان مثال می توان به سبک معابر قدیم که طوری طراحی شده بودندکه دزدان و غارت گران به راحتی در آن تردد نکنند و یا ارگ بم که اصول پدافندی در آن رعایت شده اشاره کرد.

وی با بیان اینکه امسال هشتم آبان ماه به عنوان روز پدافند غیر عامل معرفی شده گفت: تهدیدات پدافند غیر عامل شامل زمینه های سایبری، هسته ای شیمیایی ، زیستی و نظامی امنیتی می شود.

حیدری با بیان اینکه سازمان پدافند غیر عامل در زیر ساخت های حیاتی کشور اصول پدافندی را رعایت کرده گفت: به عنوان مثال در مراکز نظامی مانندشهر های موشکی و در صنعت هسته ای اصولی مانند بومی سازی ،پراکندگی اختفا و... رعایت شده است.

جانشین سازمان پدافند غیر عامل با شاره به سخن مقام عظم رهبری که فرموده دشمن سعی دارد جنگ های نیابتی را به مرز های ما بکشد تاکید کرد: که استراتژی جدید آمریکا این است که دیگر در کشور های منطقه حضور نداشته باشد و مشکلات خود را به بازیگران منطقه ای بسپارد.

غلامعلی حیدری افزود امریکا این استراتژی را از طریق جنگ های نیابتی و مردم محور،تهدیدات تروریستی امنیتی، انجام عمیات های اطلاعات پایه بجای عملیات نظامی و تشکیل ائتلاف های منطقه ای دنبال می کند.

وی به تهدیدات ایدئولوژیک، اقتصادی، امنیتی، نظامی و سایبری عربستان اشاره کرد و گفت: امروز عربستان به عنوان پرچم‌دار جنگ نیابتی غرب در سوریه، لبنان، عراق، لیبی، فلسطین و یمن در حال فعالیت است.

سردار حیدری با اشاره به برخی عملیات هایی که از سوی دشمنان در زمینه ی زیستی درسال های اخیر علیه کشور انجام داده اند مانند مکس ریشه خوار که از اسرائیل وارد کشور شد و باعث نابودی درختان زیتون بسیاری شد و همچنین  بسیاری از ماهیهای قزل آلای کشور که بخاطرغذای آلوده ی وارداتی تلف شدند گفت:ما باید هرچه بیشتر خود را برای چنین تهدیداتی آماده کنیم.

جانشین سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: رهبر انقلاب تأکیدداشتند که باید مراقب باشیم دشمن بر تصمیم سازان و تصمیم گیران کشور نفوذ نکند و این از طریق انتخابات افرادی که روحیه انقلابی دارند صورت می گیرد نه افراد ضعیف و مذبذب.

سردار حیدری با بیان اینکه یکی از مبانی قوی‌کردن کشور، پیاده‌سازی، پدافند غیرعامل در کشور است، تصریح کرد: نقش بسیج در پدافند غیرعامل بسیار مهم است.

جانشین سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به نقش بسیج در پدافند غیرعامل به‌ویژه در بخش دستگاه‌های اجرایی گفت: تهدیدشناسی و دشمن‌شناسی در حوزه زیرساخت‌ها یکی از وظایف نیروهای بسیجی در ادارات و ارگان‌هاست.

وی افزود: مشارکت و حضور در شورای کمیته پدافند غیرعامل دستگاه‌های اجرایی، همکاری در مدیریت بحران‌ها، آموزش و فرهنگ‌سازی، مشاوره تخصصی و کمک به اداره دستگاه‌ها در شرایط بحرانی، سازماندهی نیروی انسانی در حوزه حیاتی، حساس و مهم و تمرین رزمایش و آمادگی از دیگر وظایف بسیجیان در حوزه پدافند غیرعامل است.


ارسال نظرات
آخرین اخبار