رزمایش گردان های بیت المقدس و کوثر در قالب 5 مرحله انجام می شود

فرمانده ناحیه بسیج یاسوج در نشست باخبرنگاران گفت: رزمایش گردان های بیت المقدس و کوثر در قالب 5 طرح برگزار می شود
کد خبر: ۸۵۸۶۸۳۵
|
۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۰
سرهنگ پاسدار داریوش مثنوی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با تسلیت ایام پر حزن و اندوه محرم و الحرام به برگزاری رزمایش گروههای رزم و پدافندی گردانهای بیت المقدس و کوثر در یاسوج اشاره کرد و گفت:بر اساس قانون اساسی، بسیج مستضعفین به عنوان یک نهاد انقلابی عهده‌دار پاسداری از انقلاب اسلامی است که بر پایه منویات امام راحل (ره)در سال57 تاسیس شد.

بسیج به عنوان علمدار انقلاب در مقابل هرگونه تنشی ایستاده است

وی ادامه داد: : سپاه پاسداران و بسیج مستضعفین به عنوان نیروهای مردمی تا به امروز کارنامه درخشانی از خود در حراست از انقلاب و تمامیت ارضی کشور و مقابله با تنش‌های گوناگون داشته است.

مثنوی

فرمانده ناحیه مقاومت شهرستان بویراحمد به مأموریت های بعد از دوران دفاع مقدس بسیج در حوزه مختلف پرداخت و گفت: بعد از دوران دفاع مقدس، بسیج در عرصه‌های سازندگی، مقابله با جنگ نرم و تهدیدات امنیتی نقش بسزایی داشته که در راستای مسیرهای مشخص شده توسط رهبر معظم انقلاب حرکت کرده است.

نقش بسیج مردمی در طول دوران انقلاب بر کسی پوشیده نیست

مثنوی با بیان اینکه نقش بسیج مردمی در نابودی فتنه های دشمنان داخلی و خارجی در سالهای 78و88برکسی پوشیده نیـست، ابراز کرد: امروز ایران اسلامی ام القرای جهان اسلام است و فرقه های گوناگونی هم در داخل و هم در خارج از کشور به دنبال ضربه زدن به ماهیت اصلی این نظام و اقتدار آن هستند.

وی به اجرای رزمایش پدافند غیرعامل و اجرای عملیات های رزم گردانهای بیت المقدس و کوثر در این رزمایش اشاره کرد و گفت: هدف اصلی از اجرای این رزمایش  آموزش شناسایی تهدیدها و برنامه‌ریزی برای خنثی کردن آنها است.

آمادگی نیروهای نظامی عامل بازدارنده در برابر تهدیدات دشمن

فرمانده ناحیه مقاومت ناحیه بویراحمد خاطر نشان کرد : آمادگی نیروهای نظامی عامل بازدارنده در برابر تهدیدات دشمن است و در این رزمایش، آمادگی نیروهای نظامی و مردمی برای پیشگیری از تهدیدات با اجرای رزم های شبانه، هلی بورن، دفاع از کوی برزن و اجرای رزم های پیاده به نمایش در خواهد آمد.

مثنوی با بیان اینکه این رزمایش به مدت دو روز در پایگاه آموزشی دفاعی امام جعفرصادق(ع) یاسوج اجرا خواهد شد، ابراز کرد: در اول این رزمایش مربیان و مسئولان دسته ها به اجرای کلاسهای تئوری،معرفتی و سیاسی این رزمایش خواهند پرداخت .

مثنوی

وی به اجرای برنامه روز دوم این رزمایش اشاره کرد و گفت: در روز دوم این رزمایش صبحگاه اقتدار با حضور مسئولان استانی برگزار خواهد شد .

فرمانده ناحیه مقاومت به اجرای برنامه های رزم این رزمایش اشاره کرد و گفت: سعی شده در این رزمایش از سلاح های سازمانی و واقعی استفاده شود و صحنه های نبرد به گونه ای باشد که  افراد در این رزمایش با نزدیک در جریان اینگونه صحنه ها قرار گیرند.

حضور چهار گردان بیت المقدس و کوثر در این رزمایش

مثنوی با بیان اینکه در این رزمایش چهار گردان بیت المقدس و یک گردان کوثر حضور خواهند داشت، ابراز کرد: عمده افرادی که د ر این رزمایش حضور دارند بسیجیان حضور د اشته درحلقات صالحین ناحیه های مقاومت شهرستان بویراحمد هستند.

وی به حضور دیگر نهادها و ادرات مرتبط با پدافند غیرعامل اشاره داشت و گفت: در این رزمایش ادارت و سازمانهای اعم از هلال احمر، شرکت برق، ستاد بحران استانداری حضور خواهند داشت.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیبج شهرستان بویراحمد ا در تشریح کلی این رزمایش، افزود: رزمایش گردان‌های بیت المقدس و کوثر شامل تاکتیک‌ها و عملیات‌های مقابله با تهدیدات نظامی و تهدیدات نرم می‌باشد و برای پیشگیری از بلایای طبیعی نیز آمادگی‌های لازم کسب خواهد شد.

رزمایش گردان های بیت المقدس و کوثر در قالب 5 مرحله انجام می شود

فرمانده ناحیه بسیج یاسوج در این نشست با بیان اینکه این رزمایش گردان های بیت المقدس و کوثر در قالب 5 طرح برگزار می شود گفت : این رزمایش 2 روزه در قالب مقابله با اغتشاشات و ناآرامی شهری ، پدافند دور آ ورد، هلی برن و ضد هلی برن ، عملیات کمین و ضد کمین و دفاع از کوی و برزن اجرا می شود.

رزمايش هاي داخلي نمايش قدرت و اقتدار ایران است

مثنوی با بیان اینکه برگزاري رزمايش هاي داخلي به نوعي نمايش قدرت و اقتدار نظامي كشور ايران در منطقه و جهان است،گفت:اگر انسان قوي نباشد قطعا از جهات مختلف ضربه خواهد خورد.

لازم به ذکر است روزششم هفته پدافند غیرعامل به نام بسیج مشارکت های مردمی محورتحقق فرامین رهبری نامگذاری شده  و با توجه به مأموریت بسیج در پدافند غیرعامل،رزمایش گردان‌های بیت‌المقدس و کوثر در استان برگزار خواهد شد.

 

ارسال نظرات