خبرهای داغ:
نماینده ولی‌فقیه در استان همدان گفت: امروز بسیاری از کشورها و افراد وهابیت و بهاییت را با پول کلان آل سعود تبلیغ می‌کنند و این در حالی است که ما از منبرها استفاده نمی‌کنیم و در این راستا لازم است مبلغان دین اسلام را حمایت کنیم.
کد خبر: ۸۵۸۶۸۰۸
|
۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌ محمدی در سلسله نشست‌های سوگواری دهه دوم محرم در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان با بیان اینکه سهم اسرا از شهدا کمتر نیست، اظهار داشت: اگر اسرا نبودند خون شهدا و امام حسین(ع) پایمال می‌شد و این اسرا ادامه دهندگان اهداف و ارزش‌های شهدا بودند.

وی با اشاره به وقایع بعد از عاشورا افزود: در عالم کیمیایی بالاتر از سوگواری امام حسین(ع) خلق نشده است و در این راستا ارزش روضه‌خوانی برای سالار شهیدان امام حسین(ع) بسیار زیاد است.

امام جمعه همدان تصریح کرد: در بستر مکتب عاشورا همه نیازهای بشریت گنجانده شده است و می‌توان با تأسی از آن به رشد و کمال رسید.

وی بیان کرد: مصیبت اهل بیت(ع) پس از واقعه روز عاشورا و شهادت امام حسین(ع) شروع می‌شود بر این اساس برگزاری مراسم سوگواری حسینی و مجالس ترویج معارف دین نباید تنها به دهه اول محرم محدود شود.

محمدی عنوان کرد: سال آینده در مراسم عزاداری حسینی در همدان باید علاوه بر دهه اول محرم، در دهه‌های دوم و سوم محرم نیز مراسم روضه‌خوانی و عزاداری حسینی توسط هیئت‌های مذهبی برقرار شود.

وی با بیان اینکه برگزاری مجالس روضه‌خوانی در منازل سبب حفظ دین و خانواده می‌شود، گفت: هیچ احسانی به میزان روضه‌خوانی در حق پدران، مادران، گذشتگان و اموات نیست.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان عنوان کرد: مروجان و مبلغان دین و روحانیت معتقد را باید تکلیف کنیم چرا که آنها پیش‌مرگان مکتب عاشورا هستند و باید این مبلغان دین را تشویق کنیم.

وی اظهار داشت: امروز بسیاری از کشورها و افراد وهابیت و بهاییت را با پول کلان آل سعود تبلیغ می‌کنند و این در حالی است که ما از منبرها استفاده نمی‌کنیم و در این راستا لازم است مبلغان دین اسلام را حمایت کنیم.

محمدی افزود: در هشت سال دفاع مقدس 45 کشور قدرتمند جهان از نظر مالی و تجهیزات نظامی رژیم بعثی عراق را کمک و پشتیبانی می‌کرد اما رزمندگان جمهوری اسلامی ایران با تأسی از فرامین امام(ره) و به برکت مکتب و نهضت عاشورا به مقابله پرداختند و در نهایت به پیروزی رسیدند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات