اولین یادواره شهدای گمنام دانشگاه آزاد گرمسار با حضور جمعی از مسئولان برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۸۶۸۰۰
|
۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گرمسار، اولین یادواره شهدای گمنام دانشگاه آزاد گرمسار با حضور امام جمعه گرمسار،فرماندهان نیروی نظامی و انتظامی،ریاست و جمعی از کارمندان داشگاه آزاد گرمسار،خانواده های معزز شهدا و جمعی از دانشجویان برگزار شد.

در این مراسم سرهنگ رحیم عرفانیان راوی هشت سال دفاع مقدس ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری امام حسین(ع) و قدردانی از زحمات عوامل اجرایی این یادواره گفت: برای درک واژه شهید و شهادت باید کتاب تاریخ را ورق زد و به گذشته این کشور سفر کرد؛ در دوران قبل از انقلاب تمام هستی و نیستی این کشور به دست استکبار بود حتی شاه مزدور برای کوچکترین فعالیت" آب خوردن خود " از شیطان بزرگ "آمریکا" اجازه می‌گرفت و جوانان ما در آن دوران قدرت ایجاد خلاقیت و ابتکار نداشتند چنانچه کسی خلاقیت و ابتکاری در کشور به خرج می‌داد از فردای آن روز در صحنه کشور دیده نمی‌‌شدند.

وی با تأکید بر اینکه مردم ایران، از نگاه کشور به اصطلاح متمدن غرب هم ردیف حیوانات بود؛تصریح کرد: در آن دوران آمریکایی ها در کشور ما علاوه بر حقوق کارمندی خود از حاکمان حق توحش می‌گرفتند و تصورشان برآن بود که آنان از کشوری متمدن وارد کشوری عقب افتاده شده اند و مردم ما را وحشی تلقی می‌کردند به همین جهت ایران در هیچ یک از معادلات جهانی جایی نداشت و به حساب نمی‌آمد.

عرفانیان با اشاره به مصوبات قانون کاپیتولاسیون افزود: با تصویب شدن این قانون نطفه انقلاب توسط واکنش امام خمینی(ره) بسته شد و در سال 57 این انقلاب به پیروزی رسید و به بار نشستن این پیروزی نظام استکباری تمام اهرم های فشار خود را فعال کرد، ولی امام راحل با قدرت الهی خود کاخ های ظلم و ستم را بر سرشان خراب کرد و نگذاشت آب از آب تکان بخورد.

وی هشت سال دفاع ایران مقابل دشمن را یک دفاع به معنای واقعی کلمه "مقدس" و "نابرابر" عنوان کرد و اظهار داشت: این جنگ هشت ساله که بر ما تحمیل شد دنیای غرب به سرکردگی آمریکا و دنیای شرق به سرکردگی شوروی سابق که این دو بلوک شرق و غرب با هم متحاسن بودند به توافق رسیدند تا با تمام توان خود نظام مقدس جمهوری اسلامی که یک نظام نو پا بود را از بین ببرد.

این راوی دفاع مقدس با بیان اینکه امام راحل با اتکا به قدرت الهی مقابل این جنگ تحمیلی ایستادگی و رهبری کرد، افزود: امام راحل به ما آموخت تا در مقابل هر ظلمی با اتکا به نیروی الهی پیروز هر صحنه ای خواهیم بود و نظام استکبار و سلطه دنبال از بین بردن توکل و توسل ما به خداوند هستند و هسته ای را بهانه قرار داده اند و هدف اصلی آنان از بین بردن اسلام و حضور خداوند یکتا در دل ما مسلمانان است.

وی اظهارداشت:حضرت امام خمینی(ره) در 5 آذر به سراسر ایران دستور تشکیل ارتش 20میلیونی را صادر کردند و از آن پس هر جایی از دنیا که طرح و برنامه به زانو در آوردن اسلام را در ذهن خود می‌پروراند تک تک اعضای همین ارتش به جبهه و سنگر های جنگی می‌روند و نقشه های آنان را در نطفه خفه می‌کنند.

عرفانیان با تأکید براینکه رزمندگان در جنگ تحمیلی با دشمن عاشورایی و حسینی جنگیدن،عنوان کرد: آنچه امروز در کشور ما این ملت در امنیت پایدار است و دشمنان را در آتش فتنه و تجاوز می‌سوزاند به برکت خون شهیدان است که نام و نشان در بی نشانی و گمنامی گرفتند ، مبادا کسی بگوید ما در میز مذاکرات برای شما امنیت را پایدار کردیم،امنیت این کشور به برکت شهیدان و امام راحل است.

رشد انقلاب اسلامی زیر سایه شهادت طلبی ملت ایران اتفاق افتاد

حجت الاسلام والمسلمین سید علی مهدی‌نژاد ، امام جمعه گرمسار در مراسم سالگرد و یادواره دوشهید گمنام دانشگاه آزاد گرمسار، بیان داشت:امروزه شهادت برای هر مسلمانی یک ارزش معنوی است و هیچ مقامی بالاتر از شهادت در عرش خداوند وجود ندارد؛هرچه از مقام شهیدان تجلیل شود به گونه ایست که از بالاترین کمالات و سرمایه یک ملت تجلیل شده است.

وی افزود: اصول دین با از بین رفتن روحیه شهادت طلبی در مسلمانان ضربه خواهد خورد و برای حفظ این اصول باید روحیه شهادت طلبی آن امت را تقویت کرد؛ لبنان تا قبل از تشکیل گروه حزب الله جولان گاه آمریکا و کشور های غربی دیگر بود اما به محض تشکیل گروه شهادت طلب حزب الله در لبنان موجب آزادی این کشور شد چون دشمن آگاهی شد مردم لبنان از جان باختن در راه خدا و خاک کشورشان هراسی ندارند.

امام جمعه گرمسار با اشاره بر اینکه هر ملت دارای دو سرمایه مادی و معنوی است،اظهار داشت: خداوند این دو سرمایه را در وجود آدمی و اساس یک جامعه قرار داده است؛یکی از سرمایه های معنوی که در وجود ما نهادینه شده است شهیدان معزز آن کشور است و این سرمایه کمی نیست.

وی خاطر نشان کرد: قبل از انقلاب واژه شهادت در بین مردم جامعه بسیار کم رنگ و حتی هرگز وجود نداشت،اما با انقلابی که ملت غیور ایران برپا نمودند این واژه در همه عرصه ها و دربین همه مردم جامعه احیا شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها