خبرهای داغ:
طی مراسمی

افتتاح خانه آموزش و پژوهش علوم و فناوری بسیج اساتید استان

طی مراسمی خانه آموزش و پژوهش علوم و فناوری سازمان بسیج اساتید خراسان جنوبی افتتاح شد.
کد خبر: ۸۵۸۶۷۳۱
|
۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، مسئول بسیج اساتید دانشگاه‌های خراسان جنوبی در مراسم افتتاح خانه آموزش و پژوهش علوم و فناوری سازمان بسیج اساتید خراسان جنوبی اظهار داشت: از جمله برنامه‌های راهبردی پنج ساله مصوب سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی کشور برای دست‌یابی به دانشگاه اسلامی، تشکیل حلقه‌های علمی استاد محور، مرکب از یک استاد فرهیخته متعهد و تعدادی از دانشجویان مقاطع مختلف تحصیلی به‌ ویژه تحصیلات تکمیلی است.

محمدمهدیدیانی با بیان اینکه در راستای ساختار‌سازی و پشتیبانی مستمر از ایجاد حلقه‌های علمی و صالحین در دانشگاه‌های کشور، خانه‌های آموزش و پژوهش علوم و فناوری بسیج اساتید فعال می‌شود، افزود: یازدهمین خانه آموزش و پژوهش علوم و فناوری بسیج اساتید کشور در دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی امروز راه‌اندازی شد.

مسئول بسیج اساتید دانشگاه‌های خراسان جنوبی تصریح کرد: حلقه‌های علمی فرصت مناسبی برای گفت‌وگو با بزرگان علم و معرفت، کسب دانش معنوی و رفع ابهامات عقیدتی، یادگیری تکمیلی مباحث تخصصی و دریافت پاسخ سوالات علمی، عقیدتی، فرهنگی و دینی، ایجاد ارتباط مستمر با صنعت و مهیا شدن برای خدمت به جامعه و تامین نیروی انسانی متخصص برای دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی و صنعتی کشور است.

دیانییادآور شد: بیش از 260 حلقه علمی و پژوهشی و حدود 40 حلقه صالحین حوزه تربیت دینی و معرفتی در دانشگاه‌های خراسان جنوبی فعال هستند.

وی خاطرنشان کرد: در آخرین ارزیابی سازمان بسیج اساتید کشور، خراسان جنوبی رتبه نخست حلقه‌های علمی و پژوهشی را به خود اختصاص داده است و در سال جاری حلقه‌های علمی و پژوهشی دانشگاه‌های استان در موضوعاتی همچون آب و فاضلاب شهری، تولیدات کشاورزی، صنعت و معدن طرح‌ها و پروژه‌های مطالعاتی را در دست اقدام دارد.

مسئول بسیج اساتید خراسان جنوبی گفت: برگزاری نخستین دوره آموزشی جنگ نرم با شرکت بیش از 200 نفر و تدریس اساتید به نام کشور در دانشگاه بیرجند، اعزام اساتید برجسته دانشگاه‏های خراسان جنوبی به دوره‌های تکمیلی جنگ نرم، اعزام 10 استاد برتر و مسئول حلقه‌های علمی، پژوهشی و تربیتی استان به عتبات عالیات از جمله فعالیتهای بسیج اساتید استان است.

دیانیاز تشکیل کار گروه‌های تخصصی در حوزه اقتصاد مقاومتی دانشگاههای خراسان جنوبی خبر داد و افزود: موضوع اصلی این گروه‌های تخصصی در راستای تولید علم و توسعه کانون‌های دانش‌بنیان است.

وی ایثار، تلاش و پایبندی به فرهنگ بسیجی، رعایت شئونات اخلاقی اسلامی، مشارکت و مسئولیت‌پذیری، آزادی بیان عقاید و نظرات، عدالت، مساوات در بهره‌مندی از امکانات، تمرین پیروی از مدیریت حلقه‌ها، نظم و انضباط در کارها، ساده زیستی و زهد را از جمله اصول ضروری در ایجاد خانه‌ آموزش و پژوهش علوم و فناوری سازمان بسیج اساتید دانست.

منبع: فارس

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار