فرمانده سپاه چابهار گفت: اقتصاد مقاومتی، کشور را از صادرات تک محصولی نفت و فرآوردهای آن نجات و بازار کسب و کار را رونق می بخشد
کد خبر: ۸۵۸۶۷۰۲
|
۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۶

سرهنگ پاسدار علی کوهستانی فرمانده سپاه چابهار با بیان این مطلب بهخبرنگار خبر گزاری بسیج  گفت: چابهار دارای ظرفیت های بسیار زیادی در حوزه اقتصاد مقاومی است و باید به صورت دانش بنیان جهت بالفعل کردن این ظرفیت ها تلاش کرد.

وی با اشاره به سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، افزود: سیاستهای ابلاغی از سوی مقام عظمای ولایت برای بدنه بسیج و سپاه پاسداران فصل خطاب است و تلاش ما این است تا با مجاهدت و تلاش و کوشش بسیار بتوانیم الگویی مناسب و الهام بخش برای توسعه ایران اسلامی برای سایر کشورها باشیم.

فرمانده سپاه چابهار نیروی انسانی متعهد و دلسوز را برای تحقق اقتصاد مقاومتی بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: نیروی متعهد و دارای انگیزه جهادی می تواند با در دست داشتن ظرفیتها از توان و دانش خود و بهره گیری از استعداد و منابع بسیار غنی که در کشور ما بسیار فراوان یافت می شود با عزمی راسخ گام بر دارد.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی در راستای جنگ اقتصادی از سوی دشمن بسیار حساس است، تاکید کرد: دشمن از حربه اقتصاد سعی در به زانو در آوردن ایران داشت ولی این جنگ تمام عیار غرب توسط جوانان این مرز و بوم برای بیرون رفتن از اقتصاد تک محصولی به یک فرصت تبدیل شده و دشمن نهایتا مجبور به عقب نشینی خواهد شد.

فرمانده سپاه چابهار، راهبرد اقتصاد مقاومتی را لازمه توسعه کشور دانست و تصریح کرد: کشور ما از قبل انقلاب تاکنون پس از گران شدن نفت متکی به فروش ناشی از نفت شد و این مشکل موجب عدم احیای تولید در سایر زمینه های صنعتی شد.

سرهنگ کوهستانی با بیان اینکه برنامه های بسیج جهت تحقق اقتصاد مقاومتی بسیار مهم و تاثیرگذار است، خاطرنشان کرد: بسیج براساس ماموریتی که دارد برنامه ریزی بسیار کامل و جامعی را برای اجرای اقتصاد مقاومتی در داخل از طریق حمایت از مشاغل کوچک و خانگی از طریق اعطای وام نموده است.

وی اظهار کرد: وام های قرض الحسنه دارای سود بسیار اندک است که دارندگان شرایط دریافت وام می توانند به راحتی با طرح توجیهی که تهیه کرده اند به بسیج سازندگی مراجعه و پس از طی مراحل اولیه نسبت به دریافت وام خود اقدام کنند.

ارسال نظرات