خبرهای داغ:
امام‌جمعه گرمه با اشاره به بیانات امام حسین (ع) گفت: ابوسفیان‌ها در طول تاریخ دین را به دنیا فروخته‌اند و از دین تنها برای رسیدن به مقاصد خود استفاده کرده‌اند.
کد خبر: ۸۵۸۶۶۹۸
|
۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۰
به گزارش خبرگزاری بسیج، حجة‌الاسلام تاتاری امام‌جمعه گرمه در جلسه شورای اداری این شهرستان ضمن تسلیت ایام شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفایشان با اشاره به فرمایشات این امام بزرگوار گفت: مردم‌ بندگان‌ دنيا هستند و انسانی که بنده دنیا می‌شود در دینداری و اعتقاد داشتن به مبانی دینی نمی‌شود به وی تکیه داشت.

وی افزود: این بیان امام حسین (ع) برای همه نسل‌ها استفاده می‌شود و در هر زمانی عده‌ای از انسان‌ها بنده دنیا هستند و انسانی که بنده دنیا شد دینداری‌اش تنها لقلقه زبان می‌شود و عمق دین، فهم دین، بصیرت و آگاهی در دین برایش وجود نخواهد داشت.

حجة‌الاسلام تاتاری اظهار داشت: چنین انسان‌هایی دین را تنها برای رسیدن به منافع دنیایی خود می‌خواهند که بتواند از آن به‌عنوان سکوی پرتابی برای رسیدن به ریاست و قدرت استفاده کنند.

وی گفت: ابوسفیان‌ها مصداق واقعی این فرمایش سیدالشهداست چون دینداری ابوسفیان و امثالهم فقط برای رسیدن به دنیا بوده است و این ابوسفیان‌ها در همه تاریخ بوده و هستند.

امام‌جمعه گرمه افزود: امروز اسلام آمریکایی و تشیع انگلیسی نیز تحت عناوین دین سعی می‌کنند بر گرده انسان‌های پابرهنه فشار وارد کنند و سوار بر گردن آنها شوند و از انسان سوءاستفاده کنند که هیچ‌گاه نباید به چنین دینداری اعتماد کنیم.

وی تصریح کرد: وقتی میدان آزمایش الهی پیاده می‌شود دینداران، با بصیرتان و انسان‌های متعهد کم و در اقلیت هستند و این در زمان همه ائمه اطهار ما اتفاق افتاده است که برجسته‌ترین آن در زمان امام حسین (ع) و پیمان‌شکنی مردم کوفه بوده است.

حجة‌الاسلام تاتاری افزود: در زمان ما نیز این اتفاق افتاده و انسان‌هایی که در روز جهانی قدس با کفش و بطری‌های پر از آب به صف نماز جمعه پیوستند و شعار دادند «نه غزه، نه لبنان جانم فدای ایران» از همین انسان‌ها هستند.

وی با اشاره به بیانات آیت‌الله خاتمی نایب‌رییس مجلس خبرگان رهبری گفت: باید گروه‌ها و احزابی که دم از ایران و وطنیت خود می‌زنند را خوب بنگرید و ببینید در دوران دفاع مقدس چه کرده‌اند و تعداد شهدا و آزاده‌هایشان چند نفر بوده است و نقش این‌گونه افراد در حل مشکلات چه بوده است.

امام جمعه گرمه ادامه داد: کسانی که از دیوار لانه جاسوسی آمریکا به‌عنوان مظهر مبارزه با استکبار جهانی بالا می‌روند ولی طولی نمی‌کشد که امان‌نامه‌شان را در دست رییس‌جمهور آمریکا می‌بینند، دین را تنها برای رسیدن به اهداف دنیایی خود می‌خواهند.

وی اظهار داشت: به همین دلیل است سیدالشهدا (ع) می‌فرمایند «مردم‌ بندگان‌ دنيا هستند و دين‌ چون‌ آب‌ دهانيست‌ كه‌ بر روي‌ زبان‌های‌ آنان‌ جاري‌ است‌ و تا جائيكه‌ معيشت‌هاي‌ آنان‌ فراوان‌ است‌، متعهّد و حافظ‌ دين‌ هستند؛ امّا زمانی که‌ به‌ بلايا و مشكلات‌ آزمايش‌ شوند، دينداران‌ حقيقي‌ به‌ شماره‌ اندك‌ خواهند بود.»

ارسال نظرات
پر بیننده ها