خبرهای داغ:
امام‌ جمعه گرمه گفت: دنیای امروز نیاز به الگوهایی همچون امام حسین (ع) و یاران باوفایشان دارد و ما وظیفه داریم تا این الگو را بر اساس هنر روز و استفاده از آخرین تکنولوژی‌ها به جوامع معرفی کنیم.
کد خبر: ۸۵۸۶۶۹۷
|
۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۹
به گزارش خبرگزاری بسیج، حجة‌الاسلام تاتاری امام‌جمعه گرمه اولین قدم برای حفظ نهضت عاشورا را محدود نکردن ارزش‌های قیام اباعبدالله (ع) به زمان و مکان دانست و افزود: فضائل و ارزش‌های نهضت عاشورا تا روز قیامت ادامه خواهد داشت و همه افراد از برکات این قیام بهره‌مند می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه هیچ اتفاقی در طول تاریخ بشریت بالاتر از واقعه عاشورا نیست افزود: باید ارزش‌ها، اصحاب و امام حسین (ع) به‌عنوان الگو به دنیا معرفی شوند و همه بخش‌ها من‌جمله اصحاب رسانه، مداحان، روضه‌خوانان و فرهنگیان بایستی در این زمینه پیش‌قدم باشند.

حجةلاسلام تاتاری گفت: اصحاب و یاران امام حسین (ع) در بصیرت، فداکاری، تقوا، ایثار و شجاعت سرآمد هستند و اگر این افراد به‌عنوان الگو در جامعه مطرح نشوند دشمن گزینه‌های خود را به‌عنوان الگو به جوانان ما معرفی خواهد کرد.

وی اضافه کرد: دنیای امروز نیاز به الگوهایی همچون امام حسین (ع) و یاران باوفایشان دارد و ما وظیفه داریم تا این الگو را بر اساس هنر روز و استفاده از آخرین تکنولوژی‌ها به جوامع معرفی کنیم که ساخت فیلم محمد رسول‌الله (ص) یکی از الگوسازی‌های موفق سینمای کشور در سطح دنیاست.

امام‌جمعه گرمه با شاره به مباحث مطرح‌شده درباره هزینه‌های صرف شده برای توزیع نذری و اطعام‌ها در ماه محرم گفت: در هر شبانه‌روز حدود 80 میلیارد تومان در کل کشور برای اطعام عزاداران حسینی هزینه می‌شود و این مبلغ در طول دهه ماه محرم در شهرستان گرمه به یک میلیارد تومان می‌رسد.

وی افزود: صرف این هزینه‌ها برای اطعام عزاداران و برپایی خیمه‌های عزاداری سرور و سالار شهیدان نشان از اهمیت دادن مردم به دین الهی و عشق به اباعبدالله (ع) است.

خطیب نماز جمعه گرمه درخشش نام اباعبدالله (ع) در بین گروه‌های مقاومت کشورهای منطقه را نشانه صدور انقلاب اسلامی دانست و افزود: دشمن در حال تلاش برای نفوذ در عزاداری‌های ماست زیرا می‌داند انقلاب اسلامی ایران از گریه بر امام حسین (ع) نشأت گرفته است.

وی همچنین نامه مقام معظم رهبری به ریاست‌جمهور در خصوص اجرای برجام را فصل الخطاب عنوان کرد و اظهار داشت: امیدواریم دولت محترم نیز برجام را طبق خواسته‌های رهبر انقلاب اجرا نماید.

حجة‌الاسلام تاتاری گفت: تاسوعای حسینی و شهادت حضرت عباس (ع) درس وفاداری، بصیرت، ایمان و ولایت مداری را به جهانیان آموخت و همه ما بایستی این آموزه‌های گران‌بها را در زندگی خود جاری کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها