خبرهای داغ:
آیین تکریم و معارفه فرمانده قدیم و جدید ناحیه مقاومت بسیج سپاه اسفراین با حضور جانشین فرماندهی سپاه حضرت جواد الائمه (ع)استان خراسان شمالی برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۸۶۶۹۲
|
۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۳
به گزارش خبرگزاری بسیج، طی آیینی با حضور مسئولان با تقدیر از تلاش های سرهنگ پاسدار حمید معین که پیش از این فرمانده سپاه شهرستان اسفراین بود، مهدی الهی راد به عنوان فرمانده جدید ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان اسفراین معرفی شد.

حجت الاسلام غلامی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه اسفراین در این مراسم گفت: خدمت در لباس پاسداری در هر جایگاهی باعث افتخار است.

فرمانده سابق ناحیه مقاومت شهرستان اسفراین با اشاره به نقش آفرینی بسیج به عنوان مولود انقلاب اسلامی و یادگار امام خمینی(ره) گفت: شبکه عظیم بسیج اسفراین با قریب به هزار حلقه و سرگروه و مربی در شجره طیبه صالحین به عنوان یکی از اولویت های سپاه جدی پیگیری شده است.

سرهنگ پاسدار حمید معین افزود: بیش از 60 یادواره شهدای محلی، روستایی و اقشار در چهار سال گذشته برگزار شده است.

وی با اشاره به اجرای سالانه یادواره شهدای گمنام اسفراین اظهار داشت: حسینیه شهدای گمنام به عنوان یک فرصت فرهنگی در جوار گلزار شهدای گمنام جدی پیگیری شده است.

وی با اشاره به افزایش توان دفاعی به عنوان یکی از ماموریت های بسیج و سپاه خاطر نشان کرد: گردان های بیت المقدس و تقویت گردان های امام حسین(ع) به طور جدی مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به لزوم توجه جدی به محرومیت زدایی به عنوان ماموریت اساسی بسیج سازندگی در متن سپاه گفت: 11 پروژه محرومیت زدایی با پیشرفت صد در صدی در حوزه های ساخت مساجد، احداث خانه های عالم و لایروبی قنوات اجرا شده است.

وی با اشاره به بسته های حمایتی بسیج در حوزه های گوناگون بویژه کارآفرینی بیان کرد: تسهیلات معیشتی با اعتبار 3 میلیارد و 894 میلیون تومان پرداخت شده است.

فرمانده سابق سپاه شهرستان اسفراین افزود: اقتصاد مقاومتی به عنوان برگ برنده انقلاب اسلامی است که در این راستا تسهیلات 2 میلیارد و 332 میلیون تومانی در قالب طرح های اقتصاد مقاومتی پرداخت شده است.

وی با اشاره به مشارکت جدی اقشار در مدیریت و تعالی بسیج گفت: در مسیر محرومیت زدایی اعزام تیم های پزشکی بسیج جامعه پزشکی به مناطق محروم و روستایی به طور جدی اجرا شده است.

وی اضافه کرد: توسعه اردوهای جهادی، اردوی تربیتی طرح هجرت 3 از دیگر فعالیت اقشار بسیجی است.

وی با اشاره به فعالیت عمرانی بسیج اسفراین گفت: احداث سالن های ورزشی صالحین، ارتقا و تجهیز بنای ساختمان پایگاه ها و حوزه های مقاومت، احداث ساختمان کانون فرهنگی و ورزشی، بهره برداری از سالن چندمنظوره نهم دی بخشی از تلاش های اخیر سپاه اسفراین در مسیر تعالی عمرانی است.

سرهنگ پاسدار حمید معین افزود: احداث مجتمع فرهنگی شهید فرج الله عاقبتی به عنوان یک بستر فرهنگی با مشارکت شهرداری دیگر فرصتی است که جدی آغاز شده و نیازمند پیگیری است.

وی با اشاره به فرهنگ ارزشمند امر به معروف و نهی از منکر به عنوان متن سبک زندگی دینی ما گفت: شورای امر به معروف و نهی از منکر در پایگاه ها و حوزه های مقاومت بسیج ایجاد شده است که تذکر لسانی بیش از گذشته به عنوان فرهنگ عاشورایی احیا شود.

وی با اشاره به تلاش های سپاه در ستاد بازسازی عتبات عالیات اظهار داشت: همت مضاعف در مسیر جمع آوری کمک های مردمی برای بازسازی عتبات عالیات شکل گرفته است.

امام جمعه اسفراین نیز در این نشست گفت: سپاه بر گرفته از متن مکتب عاشورایی است.

حجت الاسلام محمدیان با بیان اینکه لباس پاسداری، پیشگامی در ولایت مداری است، افزود: سپاه، قدمگاه معنوی سیدالشهدا است.

وی اظهار داشت: ضمانت سلامت بسیج، تداوم بصیرت افزایی است.

فرماندار اسفراین نیز گفت: نقش فرهنگی بسیج و سپاه نقش بی بدیلی است که باید در مسیر تبیین ارزش های اسلامی تلاش جدی شود.

مهندس مهدی عابدی افزود: هر گمنامی که در متن خدمت به مردم است بسیجی است چرا که فرهنگ کار مخلصانه عین بسیج است.

وی خاطر نشان کرد: در هشت سال دفاع مقدس نشان دادیم بسیج یک فرهنگ همگانی است.

وی اظهار داشت: فرهنگ بصیرت افزایی باید در خدمت ولایت مداری باشد.

وی با اشاره به شرایط ویژه در آستانه انتخابات گفت: نباید مدیران دستگاه های دولتی و کارمندان دولت در متن انتخابات به یک کاندیدا شیب داشته باشد.

وی با بیان اینکه انتخابات سرنوشت ساز است اظهار داشت: وحدت و انسجام جزو اولویت های انتخابات سال جاری است.

وی با اشاره به تلاش های سپاه در اسفراین گفت: نخستین کنگره بزرگداشت سرداران، شهدای گمنام و 421 شهید اسفراین سال گذشته برگزار شد.

جانشین فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی در این نشست گفت: فرهنگ حسینی در متن سپاه و بسیج است.

سرهنگ علی آبادی افزود: دفاع مقدس یک سند عزت برای جمهوری اسلامی ایران است.

وی خاطر نشان کرد: پیروزی های جهان اسلام برگرفته از تفکر ناب بسیجی است.

وی با بیان اینکه سریال جنگ هشت ساله در کشورهای جهان اسلام تکرار می شود، گفت: پیروزی جهان اسلام از آن محور مقاومت است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها