معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور در سنندج؛

توسعه سواد ، رکن اصلی بهبود زندگی مردم است

معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور گفت: توسعه سواد، رکن اصلی بهبود زندگی مردم است و بنابراین برای رفع بی‌سوادی باید از همه ظرفیت‌های کشور استفاده شود.
کد خبر: ۸۵۸۶۵۹۹
|
۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، صبح امروز در نشست دهیاران، بخشداران و شوراهای اسلامی شهر و روستاهای شهرستان سنندج، باقر زاده معاون وزیر و رئیس نهضت سواد آموزی کشور، با بیان اینکه امروز هر چیزی که منجر به زندگی بهتر انسان ها شود عنوان سواد بر آن تعلق می گیرد؛ اظهار داشت: سه عنصر آموزش، ‌بهداشت و رفاه از ارکان اصلی زندگی بهتر در جامعه می باشد و آموزش در درجه اول اهمیت قرار دارد.

وی با بیان اینکه دهیاران، بخشداران و شوراهای اسلامی شهر و روستا حلقه اتصال مردم و حاکمیت هستند؛ گفت:‌ شما منتخبان مردم به عنوان شخص آگاه باید سهم خود را در بحث سوادآموزی مشخص و از تمامی ظرفیت ها در راستای ریشه کنی بیسوادی استفاده کنید.

باقرزاده با اشاره به وظیفه دهیاران در راستای سوادآموزی گفت: دهیاران می توانند در کنار فعالیت روزمره خود، با دریافت حق الزحمه در آموزش بی سوادان مشارکت نموده و بی سوادان را نیز به امر سواد آموزی تشویق و هدایت کنند.

به گفته وی براساس سیاست‌های دولت در راستای ترغیب مردم به سوادآموزی، اگر فرد بیسوادی در گروه سنی 10 تا 49 سال بوده و به وسیله فرد باسواد دیگری حتی اگر از اعضای خانواده وی نیز باشد و سواد خواندن و نوشتن را فرا گیرد، مبلغ 670 هزار تومان هزینه نقدی به صورت تشویقی دریافت می‌کند.

معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور کاهش فقر، ‌افزایش سلامتی و فراهم نمودن زمینه برای ترویج جامعه سالم را سه نتیجه آموزش عنوان و خاطر نشان کرد: امروزه متاسفانه هزینه های سنگینی برای کودکان بازمانده از تحصیل و خارج از محیط آموزشی می دهیم که خشونت، سرقت، ‌زورگیری، ‌اعتیاد و قاچاق از مهم ترین پیامدهای آن است.

وی در پایان به قانون های بازدارنده نیز اشاره کرد و گفت: اگر والدین کودکان لازم التعلیم،‌ فرزندانشان را ازنعمت سواد محروم کنند؛ دادگستری خارج از نوبت به این موضوع رسیدگی خواهد کرد و همچنین در راستای سوادآموزی نیز از سال 95 افراد بی سواد10 تا 49سال، با محدویت هایی مواجه خواهند شد.

گفتنی است معاون وزیر و رییس سازمان نهضت سواد آموزی کشور روز گذشته نیز در نشست روحانیون و ائمه جمعه و جماعت استان کردستان که به منظور مشارکت در اجرای برنامه های سواد آموزی و با حضور نماینده ولی فقیه در استان، امام جمعه سنندج و ائمه جمعه و جماعت در سنندج برگزار شد، شرکت کرد.

ارسال نظرات