خبرهای داغ:
با توجه به حجمه هاي فرهنگي جبهه استكبار عليه جوانان ايراني؛
با توجه به حجمه هاي جبهه استكبار عليه جمهوري اسلامي ايران و هم چنين مورد هدف قرار گرفتن بسياري از جوانان و دانش آموزان مختلف، دوره آموزشی «معرفت النفس» به همت دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان برگزار مي شود.
کد خبر: ۸۵۸۶۵۹۶
|
۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۶

به گزارش خبرگزاري بسيج در اصفهان، با توجه به حجمه هاي جبهه استكبار عليه جمهوري اسلامي ايران و هم چنين مورد هدف قرار گرفتن بسياري از جوانان و دانش آموزان مختلف، دوره آموزشی «معرفت النفس» به همت دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان، به مدت سه روز براي مسئولان کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان در اصفهان برگزار مي شود.

حجت الاسلام والمسلمین رمضانعلی معتمدی، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد اصفهان درباره برگزاري اين مراسم اظهار داشت: دوره آموزشی «معرفت النفس» با هدف تقويت معارف دینی، افزايش بصیرت سیاسی و آشنايي مسئولان کانون های فرهنگی مساجد با مسائل مختلف جامعه برگزار مي شود.

وي ادامه داد: به منظور ايجاد شرايط مناسب براي تحقق فعالیت های فرهنگی مبتنی بر مولفه های ديني و اسلامی و هم چنين دریافتن علت آفرینش برنامه هاي مختلفي در اين دوره كه به مدت سه روز در دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان برگزار می شود، در نظر گرفته شده و مسئولان كانون هاي فرهنگي مختلف مي توانند با شركت در اين دوره، از برنامه هاي ويژه استفاده كنند.

هدف «معرفت النفس» افزايش خودشناسي است

دليل انتخاب عنوان «معرفت النفس» براي اين دوره بيانات گهربار اميرمومنان، حضرت علي (ع) است كه در حديثي مي فرمايند: «"معرفه النفس انفع المعارف"؛ خویشتن شناسی، از مفید ترین دانش هاست».

حجت الاسلام معتمدي در تفسير اين سخن حضرت علي (ع) عنوان داشت: به نوعي وقتی انسان به خودش معرفت پیدا کرد و موقعیت خود را در نظام هستی دانست و نسبت به کاستی ها، ضعف ها و عيب هاي خود شناخت پيدا كرد، خدا را می شناسد و به نبوت انبیا و ولایت اوصیای الهی اعتراف می کند.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد اصفهان گفت: خودشناسی از این جهت به عنوان مفیدترین دانش ها شناخته مي شود که زیر بنای كليه علوم انسانی بوده و مقدمه اي برای شناخت خدا و اعتقاد به وحی، نبوت و معاد است و انسان را از گناه و معصیت دور مي كند.

با توجه به ظرفيت گسترده كانون هاي مساجد و هم چنين اهميت و گسترگي كه اين كانون ها در مناطق مختلف دارند برگزاري اين دوره مي تواند در توانمند سازي و تقويت كانون ها موثر بوده و برابر خيلي از حجمه هاي دشمن به ايستد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها